תפירות בלשון

הנער הובהל לבית החולים לאחר שהתפוצץ לו 'קפצון' בפה

בן ה-13 הובהל לחדר הטראומה בבית החולים, לאחר שככל הנראה שיחק עם חבילת 'קפצונים' - ואחד מהם התפוצץ לו בתוך הפה • הרופאים ביצעו תפירות רבות בלשון הנער (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הפופקורן שחולץ מריאות הילדה (צילום: דוברות בית החולים מאיר)

שני מקרים שונים התרחשו בשבוע האחרון בבית החולים מאיר בכפר סבא, האחד, מקרה של נער שהתפוצץ לו 'קפצון' בפה, והשני, פעוטה ששאפה לריאותיה גרעין פופקורן

נער בן 13 הובהל לאחרונה לחדר הטראומה במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית לאחר שככל הנראה ניסה לפתוח באמצעות הפה חבילת נפצים ("קפצונים") אשר אחד מהם התפוצץ לו בפה.

מטעם בית החולים נמסר: "הילד הגיע עם דימום שנראה כמו חתך בפיו וצוות מיון ילדים וצוותי אף אוזן גרון ופה ולסת הוזעקו לטיפול רב תחומי באירוע ביחד עם הכירורג ד"ר ניר מסר.

"הנזק וכמות הדם בחלל הפה היו מאוד משמעותיים ובניתוח מורכב מאוד שארך מספר שעות עם מומחים ממחלקות שונות בוצעו בין היתר תפירות רבות באזור הלשון וקיבוע השבר בלסת התחתונה", מסביר ד"ר שראל.

"לצערנו אנו מטפלים לעיתים תכופות באירועים בהם ילדים משחקים עם חפצים שונים בפיהם הנשאפים לריאותיהם ועלולים להגיע למצבים מסכנים חיים. חשוב מאוד לשים לב לאירועים בהם ילד מתקשה לדוגמה לפתוח משהו עם ידיו ומחליט להיעזר בפיו. מדובר במקרים לכאורה תמימים אולם כאלו העלולים להסתיים באסון גדול ובוודאי שאם מדובר בחומרים נפיצים דוגמת המקרה הזה", מדגיש ד"ר אילן בלאו, מומחה א.א.ג במאיר.

לסיכום, אומרים בבית החולים, מצבו של הנער התייצב והוא אושפז וטופל ביחידת טיפול נמרץ ילדים במצב קשה ולאחר שהשתפר הועבר להמשך טיפול בכירורגית ילדים.

עוד מקרה שהתרחש בבית החולים, הוא של פעוטה בת שנתיים שהובהלה למיון ילדים ב'מאיר', לאחר ששאפה גרגיר פופקורן לריאותיה.

"הילדה הגיעה אלינו במצוקה נשימתית ניכרת ובהכרה ירודה לאחר שהוריה דיווחו כי ככל הנראה שאפה גרגיר של פופקורן שהיה בקערה ממנו אכלו אחיה הגדולים והוכנסה בדחיפות לחדר הלם", מתאר ד"ר ניר פרידמן, מומחה ב'מאיר'.

"עם הגעתה הוזעקו צוותי אף אוזן גרון והרדמה ועקב הכשל הנשימתי החריף ומחשש לחייה הוחלט להנשים אותה בחדר הלם על ידי ד"ר אלעד דנה וד"ר חזי אוחנה ממערך ההרדמה שליוו את הילדה גם במהלך הניתוח", הוא מוסיף.

"במהלך הניתוח השתמשנו בברונכוסקופ - צינור מתכת חלול אליו מחובר צינור ההנשמה וסיב אופטי על מנת לזהות את המיקום המדויק של הגרגיר ובאמצעות מלקחיים המחוברים גם הם למכשור זיהינו את הגרגיר כשהוא חוסם את דרך האוויר הראשית המובילה לריאה הימנית של הפעוטה ושלפנו אותו בדיוק מירבי ובזהירות", מסביר ד"ר אילן בלאו.

בבית החולים מאיר מוסרים: "לפופקורן יש נטייה להתנפח בדרכי הנשימה ומותר החל מגיל 4 שנים. יחד עם זאת חשוב לזכור כי כל סוגי האגוזים בדומה לגרגיר פופקורן שאינו מוכן מותרים מגיל חמש בלבד ובהתאם ליכולות של כל ילד. ילדים קטנים צריכים להיות בהשגחת מבוגרים ובטח שבקרב דברים אותם הם עלולים לשאוף או להכניס לפה. אם יש חשש כי הילד שאף גוף זר יש להתקשר מיד לסיוע רפואי ולהתחיל בפעולות ראשוניות להוצאת הגוף הזר ולכן מומלץ מאוד להורים לעבור קורסים של עזרה ראשונה ולרענן אותם מפעם לפעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר