הפרעות בלוד

יעלון: "אם לא היינו חזקים היו טובחים בנו"

שר הביטחון לשעבר יעלון, תקף בחריפות את הפרעות שהיו בשבועיים האחרונים בערים המעורבות: "אם לא היינו חזקים, הם היו טובחים בנו - זה ברור לי מעל לכל ספק", אמר (בארץ)

משה יעלון (צילום: Tomer Neuberg/Flash90     )

יו"ר מפלגת תל"ם ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, התבטא היום (ראשון) במהלך ריאיון ב'כאן ב'', בחריפות כנגד ערביי ישראל.

יעלון התייחס לפרעות שהיו בעיר לוד וכן בשאר בערים המעורבות בערי ישראל ואמר: "אם לא היינו חזקים, אזי חבל על הזמן - לא הייתה פה מדינה יהודית".

שר הביטחון לשעבר לא הרפה והוסיף, "כי יש לנו נס שישראל חזקה, במידה וערביי ישראל היו מזהים חולשה שלנו, היו מנצלים אותה מיידיתף כדי לטבוח בנו - זה ברור לי אין ספקות בעניין".

לגבי השילוב של הערבים בחברה הישראלית, אמר יעלון: "רוב ערביי ישראל רוצים להשתלב ויודעים להעריך את זה שהם חיים במדינה דמוקרטית, אבל אם לא היינו חזקים לא היינו פה. טוב שאנחנו חזקים מצד אחד אבל צריך גם לטפל בבעיות - יש פה הזנחה רבת שנים".

חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת ובראשם אחמד טיבי, גינו את דבריו של יעלון, ובתגובה יעלון הסביר את דבריו ואמר: "מה שאמרתי לגבי ערביי ישראל, זו לא דברי הסתה נגדם, ואני מצטער אם דבריי לא הובנו כהלכה. בריאיון הדגשתי את חשיבות השתלבות ערביי ישראל בחברה הישראלית, ורובם המכריע רוצים זאת. הבהרתי שהממשלה צריכה לפעול לשילובם".

"ברור שאם לא היינו חזקים, גם לא היו הסכמים עם שכנינו, וגם היו טובחים בנו, כמו בטרם הקמת המדינה. טוב שאנחנו חיים במדינה חזקה שגם אינה זקוקה למיליציות בן גביר, כדי להתגונן. עוצמתנו מביאה עמה ביטחון בהמשך קיומה של המדינה היהודית, אך גם אחריות כלפי אזרחי המדינה הערבים", הסביר יעלון בפעם השנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר