משפחה שלמה נמחקה

איטליה: 5 ישראלים נהרגו וילד במצב אנוש באסון הרכבל

באסון הרכבל שאירע הבוקר בהרי האלפים בצפון איטליה, נהרגו 5 ישראלים וילד נפצע אנוש, ביניהם זוג ושני ילדים • במשרד החוץ מאשרים ומבהירים: לעת עתה לא מפרסמים את שמות ההרוגים (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרכבל באיטליה (צילום: Eva Fernández)

14 בני אדם בהם תינוק אחד, נספו הבוקר (ראשון) בהתרסקות רכבל בהרי האלפים שבצפון איטליה. על פי הדיווחים באיטליה, ישנם חמישה הרוגים וילד פצוע אחד - כולם עם אזרחות ישראלית.

על קרון הרכבל באיטליה, שהו כאמור 14 בני אדם, ובמהלך נסיעה על הרי האלפים התנתק הקרון מכבלי הרכבל, וקרס מגובה של 1,400 מטר מעל פני הים.

על פי הסבר צוותי החילוץ, הרכבל עבר בפעם האחרונה עבודות תחזוקה לפני כחמש שנים, והפעלתו חזרה רק לאחרונה אחרי הפסקה של למעלה משנה בשל משבר הקורונה.

הרכבל לוקח תיירים ומקומיים מסטרזה, עיירת נופש באגם מג'ורה (ליד מילאנו), עד לפסגה בה ניתן לצפות בנוף פנורמי בהר מוטארונה ומגיע לגובה של מעל 1,500 מטרים.

על פי אתר הרכבל, הנסיעה הייתה אמורה לארוך כ-20 דקות, אלא שמסיבה לא ברורה קרס קרון הרכבל והביא למותם של תשעה אנשים.

ראש העיר של סטרזה - הסמוכה למוקד התאונה מסר לכלי התקשורת: "עדיין ישנם חמישה אנשים שגופותיהם לכודות בקרון".

בשירות ההצלה הלאומי אמרו לתקשורת המקומית: "היו שני ילדים שנפצעו באורח קשה, הילדים הועברו במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בעיר טורינו, מדובר בתאונה מורכבת, בשל העובדה שקרון הרכבל נפל מנקודה גבוהה מאוד וכעת שרוי ביער שמתחת כשהוא מרוסק".

במשרד החוץ מאשרים ומדווחים: "להלן העדכון שיש בידנו מהרשויות באיטליה: באסון הרכבל נהרגו 5 ישראלים. בהם זוג הורים שמקום מגוריהם באיטליה ועוד זוג מבוגר, אשר ככל הנראה מקום מגוריהם בארץ".

עוד מוסיפים במשרד החוץ: "לא ברור אם יש קשר בין שתי המשפחות. הנושא בבדיקה. אנחנו לא מפרסמים שמות בשלב הזה עד שנוודא שהמשפחות מכירות את המידע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר