כן לוועדת חקירה

לא להשתקת המשפחות השכולות // ישי כהן

רוב הציבור החרדי בעד הקמת ועדת חקירה ממלכתית, כזו שתחקור לעומק את המחדלים שהובילו לאסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה, הנציגים צריכים להקשיב לציבור (טור דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
כותב השורות. ישי כהן (צילום: כיכר השבת )

בימים האחרונים אנו נחשפים ל'עיתונאים מטעם' המנסים להשתיק את קול הזעקה של לא מעט מהמשפחות השכולות הדורשות ועדת חקירה ממלכתית לאסון האזרחי הגודל בתולדות המדינה, אסון מירון שגבה את חייהם של ארבעים וחמשה מבני הציבור החרדי.

אך צריך לומר את האמת ובקול ברור: אסון כה גדול מחייב ועדת חקירה בלתי תלויה, לא כזו שתמונה על ידי חלק מהנחקרים הפוטנציאליים. ועדה שתחשוף לציבור מי האחראים למחדלים וכמובן, החשוב מכל, תמנע את האסון הבא.

נכון, כולנו יהודים מאמינים. מאמינים שמדובר בגזירה משמיים, אך עדיין זה לא פוטר מאחריות את האחראים למחדלים. קטונתי מלכתוב על עניינים רוחניים ולכן לא נותר לי אלא לצטט את מה שכתב הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים בציבור החרדי, בתשובה לאחד מתלמידיו: "אין סתירה בין הדברים, אם נגזר עליהם דווקא אינני יודע, אבל את האחראים זה כבר עשרות בשנים זה לא פוטר מאחריות למיתתם ולאסון, כי כל בר דעת היה אמור לחשוב באופן הגיוני מינימלי שאסון כזה יכול חלילה לקרות ואין סומכים על הנס".

לפני כשבוע פורסם בעיתון 'משפחה' סקר שנערך על ידי מכון 'סמית', סקר שנעלם מעיני הציבור בשל המבצע הצבאי ברצועת עזה. מהסקר עולה כי רוב (71%) הציבור החרדי בעד הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון.

האח בדמעות: רוצים ועדת חקירה ממלכתית

הסקר מלמד עד כמה יש ניתוק מוחלט בין הפוליטיקאים בגבעת רם, העסקנים ו'העיתונאים מטעם' לבין מה שחושב הציבור. הציבור לא מוכן שהחקירה תטויח. הציבור בעד דרישת רוב המשפחות השכולות.

אסון מירון הוביל לסיטואציה חסרת תקדים: יאיר לפיד וחברי מפלגתו מ'יש עתיד' דוחפים בכדי שהציבור החרדי ינצח, כדי שיחשפו האשמים במחדלים שהובילו לאסון מירון, בעוד חברי הכנסת החרדים - שהצהירו שיתמכו בכל ועדת חקירה שתקום - צפויים להימנע וייתכן שאף להתנגד.

קשה לדעת האם לבסוף תוקם ועדת חקירה ממלכתית. אך בוודאי שאסור לנו - התקשורת החרדית - לשתף פעולה עם הרוצים להשתיק את קול המחאה של המשפחות השכולות הזוכות לתמיכת רוב ככל הציבור החרדי. ההיפך, תפקידנו להשמיע את קול הזעקה, גם אם לבסוף הפוליטיקה הקטנה תנצח.

ולסיום, חובה לחדד. התומכים בוועדת חקירה ממלכתית אינם בהכרח כאלו הרוצים את ראשם של עסקנים או נציגים חרדים. מספיקה העובדה שעד רגע זה, למעלה משלושה שבועות מאז האסון הנורא, ואף גורם משטרתי לא נחקר או מסר עדות. היחידים שנחקרו היו אלו בכירים במשרד לשירותי דת. הנה לכם דוגמא נוספת לטיוח, מצד הרשויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר