"מנותקים"

כתב אישום מקומם נגד ערבים שביצעו לינץ' ביהודי

הם תקפו אזרח באלימות קשה, בעטו בו שוב ושוב, הטיחו אותו על הקרקע והכו אותו באמצעות כסא וחפצים שונים, אך כתב האישום נגד התוקפים הערבים לא כולל מניע גזעני (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
פרעות תשפ"א (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

ארבעה ערבים שביצעו לינץ' אכזרי ביהודי שעבר בעיר יפו נעצרו, פרקליטות המדינה הגישה נגדם כתב אישום, אך כתב האישום כולל סעיפים של תקיפה וגניבה, ללא אזכור למניע הגזעני.

בצילומים מזמן הלינץ' נראים התוקפים מכים באכזריות את דרור טמיר, תושב יהודי מהעיר יפו. הארבעה הכו אותו באמצעות כסא ואלת בייסבול. הקורבן הצליח לקום על רגליו, אך מיד הוכה שוב עד שכוחות המשטרה הגיעו לזירה.

כאמור, כתב האישום נגדו לא כלל את המניע הלאומני, והפרקליטות האשימה את ארבעת הערבים בעבירות של תקיפה וגניבה בלבד.

בעקבות ביקורת ציבורית, פרסמה הפרקליטות הודעה חריגה והסבירה: "בתיק ביפו הקורבן לא לבש סממנים יהודיים, פנה לתוקפים באנגלית ולא בעברית, הם ככל הנראה כעסו שצילם אותם ותקפו אותו בשל כך. כלומר, לא ניתן להוכיח את המניע הגזעני כנדרש בפלילים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לנימוק של הפרקליטות ואמר כי ההסבר "מהווה ראיה שמוכיחה למעלה מכל ספק סביר שבפרקליטות יושבים אנשים מנותקים שחושבים שכולנו מטומטמים...".

ח"כ איתמר בן גביר הוסיף: "לקרוא את התירוצים המביכים ולהבין ששערי תירוצים וסיפורי סבתא לא ננעלו .... (פרקליטות המדינה מתרצת תירוצים על האפליה הגזענית שבה לקתה ויישר כוח לגלעד צוויק מישראל היום שמלווה הסיפור)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר