"מתקפות מזעזעות"

נשיא ארה"ב על האנטישמיות: חייב להיפסק

"המתקפות האחרונות על הקהילה היהודית הן מזעזעות, והן חייבות להיפסק, מגנה את פשעי השנאה הללו בבית ומחוץ", כך אמר היום ג'ו ביידן על האנטישמיות בארצות הברית (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'ו ביידן (צילום: שאטרסטוק)

האנטישמיות בארה"ב: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גינה היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו, את המתקפות האנטישמיות שהתרחשו בשבועות האחרונים כלפי הקהילות היהודיות ברחבי המדינה, וקרא לפעול נגדן.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "המתקפות האחרונות על הקהילה היהודית הן מזעזעות, והן חייבות להיפסק, אני מגנה את פשעי השנאה הללו בבית ומחוץ – על כולנו לוודא שלשנאה אין שום מרחב בטוח".

הציוץ של ביידן

המועמד לנשיאות המדינה ויו"ר הסוכנות, יצחק בוז'י הרצוג, הגיב לציוץ של ביידן וכתב: "תודה אדוני הנשיא על המילים החמות האלו ועל מנהיגותך. זו דוגמה לכל העולם".

כזכור, אמש פורסם ב'כיכר השבת', כי בית כנסת של חב"ד סופג מתקפה שנייה בתוך שבוע ימים בלבד, על רקע האנטישמיות הגואה בארצות הברית כולה וכן בארצות אירופה.

רק בליל השבת שעברה הותקף צעיר יהודי, מתפלל של בית הכנסת חב"ד של שכונת דרום בראוורד, בעיר הלנדייל ביץ' שבפלורידה. הצעיר נרגם באבנים כשעשה את דרכו ברגל מבית הכנסת לביתו.

כעת מחפשת המשטרה אחר חשוד אחר, גבר אפרו-אמריקני, שנצפה בשרשרת מעשי אנטישמיות בסמוך לבית הכנסת.

סרטון שצולם בטלפון סלולרי ושהגיע לידי משטרת הלנדייל ביץ', מראה את האיש רוכב על אופניים חשמליים לאורך השדרה בה שוכן בית חב"ד, בסביבות השעה 12.30 בצהרי יום שישי, ערב שבת.

החשוד פצח בסדרת קללות אנטישמיות ודברי הטרדה כלפי יהודי ששהה שם, שלפי אתרי חדשות מקומיים מכהן כרב במקום. בשלב מסויים טען כי הרב שלף מולו אקדח.

הוא עזב את האזור זמן קצר לאחר מכן על אופניו, אך שב חזר כעבור זמן מה וירק לעבר סמל חנוכייה שמוצבת בסמוך לבניין בית הכנסת, כנהוג.

לפי המשטרה, הוא לא עצר שם: "ככל הנראה, אם יהודיה צעירה שאספה את בתה מגן הילדים שמפעיל חב"ד, הייתה עדה לאיש השחור הזה כשהוא שופך ליד ביהכ"נ תכולת תיק גדול שהכיל צואת אדם", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר