ניתוח בהול

עשרות כדורי ג'לי נשלפו מקיבתו של הפעוט

אל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים שניידר, הגיע פעוט בן שנתיים וחצי, לאחר שהוריו גילו כי בלע עשרות כדורי משחק, בית החולים ערך ניתוח בהול על מנת להוציא את הכדורים (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכדורי ג'לי בקיבת התינוק (צילום: בית החולים שניידר)

רופאי בית החולים שניידר, הוציאו בניתוח מורכב, עשרות כדורי ג'לי מקיבתו של פעוט בן שנתיים וחצי, בחסדי שמיים, המקרה הסתיים ללא סיבוכים רפואיים.

אל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים שניידר, הגיע פעוט בן שנתיים וחצי, לאחר שהוריו גילו שבלע את כדורי הג'לי של משחק ילדים.

בצילום האולטראסאונד שנערך לפעוט זוהתה כמות גדולה של כדורים בקיבה, חלקם כבר התקדמו למעי הדק.

לאחר התייעצות בין הרופאים, הוחלט להעביר את הפעוט לחדר הניתוח, שם גילו כי מדובר בכדורי ג'לי קטנים למשחק בקוטר של 3-4 מ"מ.

מה שנמצא בתוך הקיבה (צילום: בית החולים שניידר)

לאותם כדורים משחק יש פוטנציאל נזק רב מאוד כאשר הכדורים נבלעים על ידי פעוטות, מתנפחים בתוך הגוף וגורמים לחסימת תריסריון המהווה סכנת חיים ממשית.

מי שביצעה את הניתוח המורכב הייתה ד"ר אורית ויסבורד-צינמן רופאה בכירה, יחד עם הרופא המרדים ד"ר אורן ארליכמן והאחות תמרה גולקרוב. לאחר הפרוצדורה, הועבר הפעוט להתאוששות ואישפוז במחלקה הכירורגיתשל בית החולים.

מבית החולים נמסר: "זהו המקרה השלישי בשנתיים האחרונות בו מובהלים ילדים למרכז שניידר לאחר בליעת כדורי ג'לי. לשמחת הצוות הרפואי, גם הפעם הסתיים המקרה ללא סיבוכים".

לדברי ד"ר ויסבורד-צינמן, "אנו עדים לריבוי מקרים בהם פעוטות בולעים את כדורי הג'לי הללו, וחוזרים ומתריאים בפני ההורים לגלות עירנות ולהרחיק חפצים קטנים מהישג ידם של ילדים קטנים, משום שבליעתם עלולה לגרום לנזק משמעותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר