אסון הרכבל

בשורה טובה: איתן בן ה-5 התעורר מהתרדמת

שלושה ימים לאחר אסון הרכבל באיטליה, בהם הילד איתן בירן בן החמש - שאיבד את אביו, אמו, אחיו והסבא והסבתא - היה בתרדמת, עדכן בית החולים כי הוא התעורר הבוקר (אקטואלי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: משפחת בירן על רקע זירת האסון (צילום: מתוך פייסבוק, Eva Fernández))

בית החולים באיטליה הודיע היום (רביעי) כי איתן בירן, הילד בן החמש שנפצע באסון הרכבל בהרי האלפים שבאיטליה, הצליח להתעורר לאחר מספר ימים שהיה בתרדמת. "מדובר בשלב רגיש במיוחד", נכתב בהודעת בית החולים.

באסון נהרגו אביו של איתן, עמית, ואת אמו טל. בנוסף, איבד גם את אחותו הקטנה ואת סביו וסבתו שבאו לטייל איתם בהרי האלפים.

מוקדם יותר היום, המשטרה המקומית בצפון איטליה עצרה שלושה בני אדם, החשודים במסגרת חקירת אסון הרכבל בהרי האלפים, שבו נהרגו 14 בני אדם, בהם חמישה בני משפחת בירן הישראלים. בין העצורים לפי הדיווחים בתקשורת המקומית לואיג'י נריני, בעל החברה שהפעילה את הרכבל, מנהל העסקים של האתר, אנריקו פרוצ'יו והמהנדס גבריאל טדיני.

על פי הממונה על החקירה, התובעת אוליפיה בוסי, החשד הוא שהאחראים על האתר היו מודעים שבלם הרכבל לא היה פעיל במשך חודש, מאז 26 באפריל, היום בו הופעל הרכבל מחדש לאחר תקופה ארוכה, בשל הקורונה שהשביתה את האתר. על פי הדיווחים, לבלם היה רכיב מיוחד שהיה אמור לשמור עליו, רכיב שנקרא "מזלג" והיה אמור להיות מוסר לפני השימוש בו שוב. על פי המומחים היה אסור להשתמש ברכבל בצורה הזו מה שייתכן וגרם לאסון הכבד.

גורמים המעורבים בחקירה אמרו לעיתון "לה רפובליקה" כי יש נגד החשודים "ראיות משמעותיות". בעיתון דווח עוד כי החשד נגדם הוא כעת חמור יותר, של עבירת הריגה. אם יורשעו בעבירה שכזו הם יוכלו להישלח לעד עשר שנות מאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר