פרסום ראשון

'הסתה דוחה נגד חרדים': הסקר שהופץ בקרב עובדי מדינה

בסקר שהופץ בשעות האחרונות בקרב כ-70 אלף עובדי שירות המדינה, שאלה הרשות לקידום מעמד האישה שאלות הנראות כהסתה כנגד הציבור החרדי • סגה"ש מקלב: "סקר מתריס ומסית" (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. נשים חרדיות (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: הסתה בשירות המדינה - הרשות לקידום מעמד האישה שיגרה הבוקר (רביעי) באמצעות נציבות שירות המדינה, סקר הנראה תמים למראה אודות הדרת נשים.

מעיון מעמיק בסקר אשר הגיע לידי 'כיכר השבת', נראה כי כל מטרתו הינה להסית ולהטות נתונים כנגד הציבור החרדי. סגן השר אורי מקלב תקף בזעם את הסקר וטען להסתה.

עובדים חרדים העובדים בשירות המדינה, אומרים ל'כיכר השבת': "הסקרים הללו יוצרים מציאות ומנסים להכתים אותנו לאנשים אלימים"

וכך נכתב בראשית הסקר: "הדרת נשים היא דחיקה והפרדה של נשים מהמרחב הציבורי. זוהי תופעה חברתית לאומית שאינה יורדת מסדר היום, והיא מחייבת את כולנו לפעול כנגדה על מנת למגר אותה".

"ולכן", הוסבר בסקר: "הרשות לקידום מעמד האישה מבקשת באמצעות שאלון אנונימי זה לבחון האם קיימת תופעה של הדרת נשים בשירות הציבורי ומה היקפה, להבין עמדות לגבי הנושא ולבחון דרכים לשיפור המצב".

לטענת יוצרי הסקר ברשות לקידום האישה, השאלון נבנה בייעוץ ובליווי מתודולוגי של הלמ"ס, אך מבירור מול משרד ראש הממשלה עולה כי אף גורם חרדי לא היה שותף לכך.

כך למשל, נשאל בסקר "באיזו מידה את/ה נוטה להסכים עם האמירה הבאה: "שילוב המגזר החרדי בשוק התעסוקה מחייב התאמה במקומות העבודה"? כאשר השאלה הבאה היא: "האם נהוגים הסדרי ישיבה נפרדים לגברים ונשים במקום עבודתך?"; "או האם הפרדה במקום העבודה פוגע ב'ערך השוויון' וכדומה".

עוד ביקשו לדעת בסקר: "באיזו מידה את/ה נוטה להסכים עם האמירה הבאה: "באירועים מסוימים יש למנוע שירת נשים"? או באיזו מידה את/ה נוטה להסכים עם האמירה הבאה: "בכנסים / טקסים מסוימים יש למנוע מנשים לברך ו/או להנחות ו/או לקבל פרסים ו/או לשבת בפנל על הבמה"?".

כמו כן, נשאלו בסקר התמוה, שאלות שאינן קשורות כלל לנושא העבודה כמו למשל, "באיזו מידה את/ה נוטה להסכים עם האמירה הבאה: "יש להפריד בין נשים לגברים בנסיעה בתחבורה ציבורית"? ובאיזו מידה את/ה נוטה להסכים עם האמירה הבאה: "כל כבודה בת מלך פנימה"?"

סגן השר אורי מקלב הגיב בחריפות ואומר בשיחה 'עם כיכר השבת': "זהו סקר מתריס ומסית, אשר אין בו שום צורך מקצועי אלא נועד לעורר שנאה, מדון וקיטוב בחברה הישראלית, יש בו מסרים סמוים וגלויים המנסים לעשות שימוש מטעה ופוגעני לאחר מכן עם קבלת התוצאות. כל סקר כזה אודות אורח החיים של אוכלוסיות או קבוצות אחרות היה מעורר זעם וביקורת ציבורית רבה"

במקביל פנה סגה"ש מקלב לשר לשוויון חברתי מיכאל ביטן ואמר לו: "אלו שאלות אומללות, המגיע מעולמות חשוכים שאינם ראויים לבמה ציבורית במדינת ישראל, ומקומו בין אותם הסקרים המנסים לאשש קשר חד חד ערכי בין חרדים לאפליה והשפלה."

עובדים חרדים אשר נחשפו לסקר ונחרדו אומרים בשיחה עם 'כיכר השבת: "אין זו הפעם הראשונה בה הם מפיצים חומרים שאינם הולמים אך כאן החלטנו שלא לשתוק כי יש כאן הסתה חמורה וחדירה לתוך התרבות שלנו".

"מי הם שיקבעו לנו כיצד לנהוג במקום העבודה שלנו? הסקרים יוצרים מציאות, הטקסטים הללו מייצרים מציאות והופכת אותנו לאנשים אלימים, אין לנו ספק כי אם היה סקר דומה אודות החברה הערבית היה קם קול רעש גדול והיה נפסל בבג"ץ".

השאלות שנשאלו בסקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר