תמיכה לא צפויה

הח"כ שפרש מבנט, עמיחי שיקלי: "סער וסמוטריץ' מונעים ממשלת ימין"

ח"כ עמיחי שיקלי מימינה, שהודיע שיתנגד לממשלת בנט-לפיד, גיבה את יו"ר מפלגתו – והאשים את יריבו הגדול: "הוא וסער תקועים על אקליפטוס" • סמוטריץ' השיב: "לא דרשתי כלום" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ עמיחי שיקלי. מגבה את יו"ר מפלגתו, על אף חילוקי הדעות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90 )

המערכת הפוליטית מתקרבת לנקודת רתיחה נוספת בימיה הקצרים של הכנסת ה-24 – פקיעת המנדט של יאיר לפיד: אחרי שבשבועיים האחרונים הודיעו בימינה כי ממשלת השינוי, בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, ירדה מהפרק, הודעה שהורידה ממפלס הלחץ בגוש הימין על חברי הכנסת של ימינה – היום ניתן האות לשוב למאבק, זאת מתוך הנחה שבנט פועל במחשכים להקמת ממשלה עם גוש השמאל.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ירה את יריית הפתיחה בנאום תקיף במיוחד בכנסת, בו כינה את בכירי ימינה, נפתלי בנט ואיילת שקד, "שקרנים שאחראים לתרגיל ההונאה הגדול בהיסטוריית המדינה".

אחריו החלו להתבטא בנושא גם חברי כנסת מהליכוד, כולל יו"ר הסיעה, מיקי זוהר, שהאשים: "על אף שמאוד רציתי לטעות, מצער לגלות שצדקתי בעניין החלטת ימינה להצטרף להקמת ממשלת שמאל. מסתבר שאצל אנשים מסוימים, האופורטוניזם מזהם את האידיאולוגיה".

במקביל, בימינה ממשיכים לטעון בתוקף כי ממשלת השינוי אינה על הפרק מבחינתם, בליווי עקיצה לסמוטריץ' ולראש הממשלה בנימין נתניהו, בדבר הבטחתם כי ישיגו שני עריקים, להשלמת ממשלת 61 לימין: "אנחנו מחכים לשניים האלו כבר שבועיים, ונמשיך להמתין".

גם אוהלי המחאה, שהתקפלו אחרי העברת המסר של בנט על הסרת ממשלת השינוי משולחן הדיונים, נפתחו מחדש. מתחת לביתו של ח"כ ניר אורבך, שהוזכר גם כן כמועמד להצביע נגד ממשלה עם השמאל, הוקם שוב אוהל המחאה, והמפגינים קראו: "מי שיש לו ערכים - לא מחפש תירוצים".

שעה קלה לפני שהתאספו המפגינים צייץ אורבך את קו מפלגתו: "בצלאל אתה מכיר את זה שהווייז אומר 'מחשב מסלול מחדש'? אני מוכן לתת לך את הכתובת של גדעון סער. בינתיים המאהל שומם, חבל, הכנתי כיבוד ושתיה ואני מוכן לחכות בפתח האוהל לשני העריקים שלך. קדימה".

מאהל המחאה מול ביתו של ח"כ ניר אורבך ( (צילום: איציק שאג))

תגובה זו קיבלה הערב גיבוי מפתיע, על אף שחתום עליו חבר כנסת מימינה. עמיחי שיקלי, החמישי ברשימתו של בנט, הודיע בעבר כי יתנגד לממשלת רוטציה בראשות יו"ר מפלגתו ויו"ר יש עתיד, ועל אף זאת – תמך פומבית בבנט, ובדבר ניסיונותיו להרכיב ממשלת ימין: "חבריי למחנה הלאומי, עמדתי בנושא ממשלת השינוי ידועה ולא השתנתה".

"בנקודת הזמן הנוכחית ישנה הזדמנות אולי אחרונה להקמת ממשלת ימין מחר בבוקר, ולמרות ההצהרות המיליטנטיות מכיווני מי שמונעים את הקמתה הם גדעון סער ובצלאל סמוטריץ' שכל אחד מהם תקוע על אקליפטוס אחר. תתעשתו!", האשים שיקלי בחשבון הטוויטר שלו.

בתגובה השיב לו יו"ר הציונות הדתית: "‏שלום עמיחי אחי, אשמח שתאיר את עיניי על איזה אקליפטוס בדיוק אני תקוע", פתח סמוטריץ' ועבר לתקוף את בנט: "שלא כמו יו"ר המפלגה שלך, אני לא דורש שום דרישה לעצמי או למפלגתי. לא דורש רוטציה (למרות שגם לי יש 7 מנדטים...), לא דורש להיות שר ביטחון וכו'. הודעתי שאתמוך בכל סיכום שאליו יגיעו נתניהו, בנט וסער. מה עוד?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר