שיקום הרצועה

הקטארים הבטיחו חצי מיליארד דולר לעזה

קטאר הכריזה אתמול על סיוע בהיקף של חצי מיליארד דולר לשיקום הרצועה לאחר מבצע 'שומר החומות'. בינתיים המצרים מנסים לתווך בין ישראל לחמאס לקידום המצב (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
משאיות בכניסה לרצועת עזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

משאיות הגז והדלק החלו להגיע הבוקר (חמישי), למעבר כרם שלום בדרך לעזה, כחלק מתחילת שיקום רצועת עזה אחרי מבצע 'שומר החומות'. קטאר הכריזה אתמול על סיוע בהיקף של חצי מיליארד דולר לשיקום הרצועה. שר החוץ של קטאר, מוחמד עבד א-רחמן אל ת'אני, כתב בחשבון הטוויטר שלו אמש: "נמשיך לתמוך באחים בפלסטין כדי להגיע לפתרון צודק ומתמשך עד להקמת מדינה עצמאית עבורם".

המצרים קראו אתמול לישראל ולחמאס לשוב למשא ומתן בתיווך ארה"ב, כדי לבסס את הפסקת האש ולקדם את שיקום הרצועה והם צפויים להזמין את הצדדים לשיחות בנושא שיכללו גם את גיבוש עסקת השבויים והנעדרים. משלחת מצרית קיימה כבר פגישות בנושא בישראל רמאללה ובעזה.

עדיין לא ברור אם מצרים תשגר הזמנה רשמית לצדדים וישראל תשלח משלחת לקהיר ועל פי הדיווחים מצרים תחליט ביום ראשון האם לעשות זאת ולתווך בין ישראל לחמאס.

בארגון הטרור עושים בינתיים "שרירים" ומצהירים כי לא הסכימו למשא ומתן ישיר עם ישראל הם גם ממשיכים לאיים על ישראל ברקטות במידה ו"ישראל תבצע מעשה טיפשי כלשהו".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שביקר השבוע בישראל, נחת אתמול בצהריים במצרים ונועד עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי ובכירים נוספים. בהמשך ביקר גם בעמאן ונפגש עם המלך עבדאללה השני.

בלינקן הצהיר, כי יפעל לסייע לשיקום עזה, אך הבהיר שיפעל בכל כוחו שהכסף לא יגיע לידי החמאס. בלינקן הבהיר כי לארצות הברית אין כוונה ללחוץ לשוב למשא ומתן מדיני עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר