בדרך להסלמה נוספת?

התנאי של ישראל: הסדרה - רק לצד קידום שחרור השבויים

אחרי ההכרזה על הפסקת האש וסיום מבצע 'שומר החומות', בעיתון הלבנוני 'אל אחבאר' דווח כי ישראל הודיעה שתסכים לקדם הסדרה רק בתנאי שסוגיית השבויים - תקודם (אקטואלי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות המשפחות)

יותר משבוע לאחר סיום מבצע 'שומר החומות', ולאחר ביקורם של דיפלומטים רבים בישראל תוך מטרה לקדם הסדרה בין ישראל לחמאס, דווח בעיתון הלבנוני 'אל אחבר' כי ישראל מתנה את ההסדרה בקידום סוגיית שחרור השבויים והנעדרים המוחזקים בידי חמאס.

מצרים מנסה למצב את עצמה כשחקנית ומתווכת בכירה בסוגיית הלחימה בין ישראל לחמאס, ולא להשאיר את המגרש לקטאר שהחזיקה כמעט בלעדית במושכות השיחות בין ישראל לחמאס.

בימים הקרובים משלחת ישראלית תפגוש משלחת מצרית עמה תדון בנוגע להסדרה עם ארגון הטרור. בצה"ל נערכים לאפשרות שיהיה פיצוץ בשיחות בין הצדדים, וסבב לחימה נוסף יעמוד על פתחו.

הדרישות הישראליות:

על פי הדיווחים, ישראל דורשת כאמור, כי קידום השיחות להסדרה יותנו בהתקדמות בסוגיית הנעדרים והשבויים המוחזקים בידי חמאס.

בנוסף, ישראל דורשת כי הדיונים על המצב בירושלים יופרדו מהדיונים בנושאים האחרים, ובכך :לסנדל" את חמאס מהיכולת לדרדר את המצב באצטלה של המצב בירושלים.

עוד דורשת ישראל לעצור באופן מידי את טרור הבלונים, וכן דרישה שככל הנראה תהיה 'האגוז הקשה' - העברת הסיוע הקטארי דרך הרשות הפלסטינית, דרישה שחמאס לא תאהב בכלל.

הדרישות המצריות:

העיתון 'אל ערבי אל ג'דיד' פרסם כי מצרים צפויה לנסות להחליש את כוחה של חמאס ברצועה, זאת לאחר מספר שיחות שנערכו בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לנשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי.

המצרים ידרשו את שיקום הרצועה, וככל הנראה יסרבו לדרישת חמאס לתת להם את שיקום הרצועה, וירצו לנהל ולפקח בעצמם על הליך השיקום ברצועה.

(shutterstock)

הדרישות מקטאר

שר החוץ הקטארי הודיע כי קטאר מבקשת להעביר לרצועה 500 מיליון דולר לשיקום הרצועה מההרס של סבב הלחימה האחרון.

"קטאר מודיעה על סיוע של 500 מיליון דולר כדי לשקם את רצועת עזה", אמר שר החוץ של קטאר. "נמשיך לתמוך באחינו הפלסטינים כדי להגיע לפתרון צודק ומתמשך על ידי הקמת מדינה עצמאית משלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר