המכה שחמאס חטף

שבוע להפסקת אש: ירון שניידר בראיון מיוחד

שבוע לאחר ההכרזה על הפסקת אש, הפרשן הבכיר לענייני ערבים, ירון שנייר, מ'חדשות 12 התארח לראיון מיוחד לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' וסרטט את הישגי ישראל בלחימה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך. מפיק: איציק אוחנה)

הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 12', ירון שניידר, התארח לראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' וסיכם את מבצע 'שומר החומות', שבוע לאחר ההכרזה על הפסקת אש. שניידר התייחס גם לחשש מלחימה בצפון הארץ עם ארגון הטרור חיזבאללה והטרור מבית. צפו בריאיון המלא.

במהלך הראיון התייחס שניידר לחיסול פרויקט המטרו של חמאס ואמר: "אם בוחנים את המכה הצבאית, ואת תמונת הסוף של המערכה הזאת, התשובה היא כן. ישראל הכתה את החמאס מכה קשה מאד. היא הרסה את התשתיות של החמאס, את ה'מטרו' התת קרקעי, והתמונות של המערכה שהתנהלה מעל פני הקרקע, הן רק חלק ממה שהתרחש מתחת לפני הקרקע".

לדבריו: "מדובר במנהרות שהחמאס השתמש בהם לצורכי הגנה עבור הבכירים והפעילים, וגם עבור ניוד של רקטות ואמצעי לחימה, וכל זה נחרב במידה רבה בזכות המכות האוויריות והמודיעין האיכותי שיש לצה"ל.

ירון שניידר בריאיון לישי כהן

"באשר ליכולת שלהם לשגר רקטות לישראל, צריך לומר שהפגיעה ביכולות היא מדודה מאד, ועדיין יש להם יכולות ומוטיבציה להמשיך ולנהל את הסכסוך עם ישראל"

אנחנו יודעים כמה מחבלים מתו במנהרות הללו?

"מדובר במאות. אין לנו מספר מדוייק משום שהחמאס עצמו לא מפרסם את המספרים, והוא עדיין נמצא בתהליך של הארכת נזקים וחילוץ של גופות.

"יש גם הרוגים אזרחים שהיו במקומות שהחמאס הסתתר, וצריך לזכור שהמערכה התנהלה בתנאים מורכבים, ובשטח שרובו אזרחי, שהחמאס עושה בו שימוש מכוון כדי להקשות על צה"ל לפעול".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר