יחס הומניטרי?

בזמן הלחימה: אחייניתו של הנייה אושפזה בישראל

קרובת משפחתו של ראש החמאס איסמאעיל הנייה, מאושפזת כבר למעלה מחודש בבית החולים איכילוב. ככל הנראה מדובר באחיינית של הנייה שעברה ניתוח השתלת מח עצם (חדשות)

איסמעיל הנייה (צילום: Ahmad Khateib/ Flash90 )

על פי הדיווח היום (חמישי) ב'חדשות 12', קרובת משפחה של ראש החמאס איסמעיל הנייה, מאושפזת כבר קרוב לחודש בבית החולים איכילוב בתל אביב.

על פי הדיווח, הנערה מאושפזת כבר קרוב לחודש בישראל וזאת לאחר שעברה בבית החולים ניתוח להשתלת מח עצם.

על פי דיווחים שונים, מדובר ככל הנראה באחייניתו של הנייה. בבית החולים, סירבו להגיב על הידיעה.

ח"כ עידית סילמן הגיבה לפרסום על אישפוז האחיינית: "במהלך המבצע לחצנו על הממשלה לעשות צעד 'הומניטרי תמורת הומניטרי' כדי לשחרר את הבנים. כמו הפסקת האש החד צדדית אני רואה שמדינת ישראל יודעת לתת יחס הומניטרי רק במעמד צד אחד. על חשבון אזרחיה שמסרו נפשם".

"למרות האכזבה הענקית וחוסר הסימטריה ההומניטרית הפושעת אנו נמשיך לפעול למען השבת הבנים. עוד היום אפנה לראש הממשלה להבין מדוע הומניטרי גם במהלך המבצע הוא במעמד צד אחד", כתבה סילמן.

כזכור, מנהיג הארגון ברצועת עזה, יחיא סינוואר, נאם אמש (רביעי) בפומבי נאום מתריס נגד ישראל, בפתח דבריו טען סינוואר, שבעבר ריצה עונש מאסר ארוך שנים בישראל, כי מבחינת ארגונו הוא כלל לא רצה להיגרר למערכה צבאית רחבה: "עבורנו זו הייתה חזרה גנרלית בלבד. נתניהו וגנץ לקחו את הרצון שלנו 'להעביר מסר' בלבד, והפכו אותו למבצע. האמינו לי, רק רצינו לומר: די לשחק באש. אני רוצה להזהיר את האויב: אל-אקצא וירושלים הם קו אדום. אם אתם רוצים להישאר קיימים עוד זמן - התרחקו מאל-אקצא וירושלים".

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר

במהלך ימי הלחימה נורו מספר רקטות אל הצפון מלבנון, ובמערכת הביטחון חששו ממלחמה בשתי חזיתות. ברקע זה, סינוואר התגאה על כך שהצליח לגרור, חלקית, את לבנון להסלמה: "לאורך הלחימה היינו בקשר עם אחינו בלבנון בתיאום גבוה, ואנו מודים לחזבאללה. זה היה מסר ששלחנו לאויב שזו לא מערכה אמיתית, ואם כן תהיה כזו - ההתנגדות תכנס בכל הזירה".

סינוואר טען כי התפארות מערכת הביטחון בהצלחת תקיפת "המטרו של חמאס” ותרגיל ההונאה של הכניסה הקרקעית חוטאת לאמת, וכי בחמאס ידעו על המהלך – ולא נפלו בתרמית הישראלית: "הורינו לכוחותינו שלא לרדת למנהרות, ולמי שהיה שם לצאת. זו הייתה התוכנית הגדולה של ישראל ושל כוכבי לקבל תמונת ניצחון, אבל היא נחלה כישלון גדול", התריס סנוואר. "יש לנו 500 ק"מ של מנהרות, מתוכם נהרסו 100 ק"מ. תוך מספר ימים נתקן הכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר