תחקיר ראשוני

המחבל שדקר את רכז הביטחון האשכול - חדר מעזה

בצה"ל, בשב"כ ובמשטרה מתחקרים את האירוע הביטחוני במסגרתו מחבל חדר מעזה לישראל ודקר את רכז הביטחון, בעת שזה ערך עליו בידוק • הרבש"צ מסתובב מזה כשנה - ללא נשק (צבא וביטחון)

זירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

בצה"ל, בשב"כ ובמשטרה מתחקרים את האירוע הביטחוני שהתרחש אמש (ראשון) במועצת האזורית אשכול, ולפי התחקיר הראשוני של צה"ל, המחבל - חדר מעזה לישראל ודקר את איש הביטחון בעת שזה ערך עליו בידוק, בעקבות תלונות של תושבים.

סנ"צ פנינה שימן, קצינת החקירות והמודיעין (אח"מ) מרחב נגב (צילום: דוברות המשטרה)

דובר צה"ל מסר כי "בהמשך לדיווח על נטרול חשוד סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול, מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר בפלסטיני תושב עזה שחצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל".

במשטרה סיפרו כי סמוך לשעה 21:30 התקבל הדיווח הראשוני על דקירת רבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי. ב"נ) של היישוב אבשלום שעסק בבידוק חשוד שנתפס בכביש 2211, בין היישובים ייתד לאבשלום.

בשלב זה של הבידוק, שלף המחבל סכין ודקר את הרבש"צ שנפצע באורח קל. רבש"צ נוסף שהוזעק לזירה, ירה במחבל והוא נוטרל.

(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הרבש"צ שנפצע, כאמור, באורח קל, הועבר לבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע. המחבל, שנפצע מהירי, נעצר והועבר גם כן לבית החולים.

למקום הוזעקו כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד תחנת אופקים סנ"צ נועם קייזר אשר פתחו בתחקור האירוע, באיסוף ממצאים בידי חוקרי זירת עבירה (מז"פ) ובסריקות בסיוע צה"ל.

בתום הערכת מצב שערך בזירה מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר ובהשתתפות סגן מפקד מרחב נגב נצ"מ אייל אזולאי הועברה החקירה לידי שירות הבטחון הכללי בשיתוף מחלק פח"ע בימ"ר נגב.

בתוך כך, בתנועת רגבים ציינו כי רכז הביטחון של מושב אבשלום, מנע פיגוע חמור, כאשר ניטרל בידיים חשופות מחבל שחדר מרצועת עזה כשהוא חמוש בסכינים. הוא נדקר בידו ובבטנו ופונה לטיפול רפואי בבית החולים. רבש"ץ נוסף שהגיע שני למקום, ירה במחבל וניטרל אותו.

למרבה האבסורד, הם מוסיפים, רכז הביטחון שהגיע ראשון למקום בעקבות קריאת תושבים, נאלץ לעשות את תפקידו מזה כשנה, כשהוא נטול נשק, בעקבות תלונת שווא שהגישו עליו עבריינים בדואים מפזורת ביר הדאג'. רק בשבוע שעבר נדחה ערר משפטי שהגיש יחד עם רבש"ץ היישוב שדה ניצן, אף הוא בעוטף עזה, למשרד לבטחון פנים בעזרת תנועת רגבים, בטענה של "חשש לשלום הציבור".

שיחה עם הרבש"צ שנדקר לפני שבוע (באדיבות תנועת 'רגבים')

השניים, המשמשים כמתנדבי משטרה, עיכבו חשודים במהלך פעילות מבצעית בשנה שעברה. קצין משטרה שהגיע למקום תוך זמן קצר, הוציא לחשודים דוחות על תקלות בטיחות חמורות שהתגלו ברכב, וכן על הפרת סגר הקורונה.

כבר במהלך העיכוב, החשודים איימו על מתנדבי המשטרה שיתנקמו בהם, והגישו תלונה למח"ש בטענה כי שלפו נגדם נשק. בעקבות התלונה נשלל נשקם האישי של הרבש"צים, שהגישו ערר על ההחלטה, בעזרת המחלקה המשפטית של תנועת רגבים. למרבה האבסורד, הערר נדחה בנימוק של "חשש לשלום הציבור", למרות שאלו ממשיכים לקחת חלק בפעילות משטרתית רצופה, ונושאים נשק במסגרת ההתנדבות כמו גם בשירות מילואים אליו נקראו לאחרונה.

"מתברר כי רכז הביטחון המצטיין והגיבור, איננו סכנה לשלום הציבור, אלא מגן שלום הציבור. אם המחבל לא היה נתקל בו, אלא בנשים או ילדים, הלילה הזה היה מסתים חלילה במחיר דמים כבד", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "אני מקווה שהמשרד לביטחון פנים יתעשת כבר הלילה ויודיע על החזרת הנשק לרכזי הביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר