"אנחנו שבורים"

השופט לזוג החרדי: אין לבתכם סיכוי להבריא

זוג הורים חרדים, תושבי בריטניה, מעוניינים להעביר את בתם החולה לבית חולים בישראל - אך בית המשפט אוסר עליהם זאת, עם נימוקים שונים של 'טובת המטופלת' (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)

תיק חריג בבריטניה: זוג הורים חרדים, תושבי בריטניה, מעוניינים להעביר את בתם החולה לבית חולים בישראל - אך בית המשפט אוסר עליהם זאת.

לפי דיווח באתר היהודי-בריטי JC, שופט בבית משפט גבוה בעיר מנצ'סטר קבע ביום שישי כי אלטא פיקסלער, פעוטה בת שנתיים הסובלת מאז לידתה בשל פגיעת מוח, לא יכולה לעבור לבית חולים מחוץ לבריטניה למרות רצון הוריה.

אלטא מצויה במצב קשה: היא אינה מסוגלת לנשום, לאכול או לשתות ללא התערבות רפואית. בית חולים במנצ'סטר, בו אושפזה התינוקת, קבע כי אין ביכולתה לחוש עונג משום סוג אלא רק צער וכאב.

הוריה, זוג צעירים חרדים אזרחי הממלכה המאוחדת, התייעצו עם רבנים והגיעו להחלטה כי ברצונם להעביר את בתם מבית החולים במנצ'סטר אל בית חולים אחר, בירושלים - שם ינסו לרפא את הפעוטה, אלא שבית המשפט טוען כי הדבר יזיק ל'טובת המטופלת'.

השופט הבכיר, סר אליסטר וויליאם אורצ'רד מקדונלד, אמר לפני הדיון לעורכי דינם של ההורים, כי ייאלץ לקחת בחשבון את המצב הבטחוני השורר בישראל לפני שיקבע אם ניתן להעבירה לשם במצב רפואי כה רגיש.

בית המשפט במנצ'סטר (צילום: Shutterstock)

אך בדיון עצמו, הפכו נימוקיו לרפואיים בעיקר. הוא קבע כי "לפי כל הגורמים, אין לבתכם התינוקת סיכוי להבריא", ולכן יש להמשיך ולאשפזה בבריטניה בטיפול פליאטיבי - טיפול שמתמקד אך ורק בהפחתת כאבים, שכן הוא יוצא מתוך נקודת הנחה שאין דרך לשפר את מצבו הבריאותי של המטופל.

לפי השופט מקדונלד, הטסתה של אלטא בת השנתיים לישראל "תגרום לה אי נוחות ללא שום תועלת רפואית".

עם זאת השופט הוסיף כי " לא ניתן לבקר את ההורים שהגיעו להחלטה אחרת, המושפעת מהחוקים הדתיים השולטים באורח חייהם. למרות זאת, לי אין ברירה אלא להחיל את העקרונות המשפטיים החילוניים שלי. אני לא יכול להסכים עם הערכתם, ולכן נדרש להתנהג בהתאם".

בני הזוג פיקסלער, לדברי עורך דינם, "שבורים" מפסק הדין, ושוקלים לערער לערכאה גבוהה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר