'לא יעלה על הדעת'

מקסיקו הצביעה נגד ישראל; השגריר זומן לבירור

בעקבות הצבעת מקסיקו במועצה לזכויות אדם, בעד הקמת ועדת בדיקה וחקירה נגד ישראל על מבצע שומר החומות, שגרירה בישראל זומן לשיחת בירור במשרד החוץ (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שגרירות מקסיקו בישראל (צילום: גוגל מפות)

מבצע 'שומר החומות' הסתיים, אך ישנן מדינות שהחליטו כעת לגנות ולהצביע נגד ישראל, אחת מהו היא מקסיקו, ששגרירה זומן היום (שני) לשיחת בירור.

שגריר מקסיקו בישראל פבלו מאסדו זומן כאמור לשיחת בירור במשרד החוץ וזאת בעקבות הצבעת מקסיקו במועצה לזכויות אדם בעד הקמת ועדת בדיקה וחקירה נגד ישראל על מבצע שומר החומות.

סמנכ"ל אמריקה הלטינית מודי אפרים הבהיר לשגריר כי הציפייה בישראל ממדינה ידידותית כמקסיקו שהיחסים הבילטרליים הטובים בין המדינות ישתקפו גם בזירה הבינלאומית ושמקסיקו תעמוד לצידנו בשעות הקשות כפי שנהגה ישראל כלפיה.

עוד הבהיר אפרים לשגריר, כי ישראל מצפה שמקסיקו תגלה הבנה לאתגרים הביטחוניים עימם ישראל מתמודדת ותכיר בזכותה וחובתה להגן על אזרחיה, עליהם נורו 4300 טילים ע"י החמאס.

אפרים הוסיף כי לא יעלה על הדעת שמקסיקו תתייצב לצד מדינות עוינות לישראל, בהחלטה שאינה תורמת לשלום ומעניקה פרס לטרור החמאס.

כזכור, בשבוע שעבר - לאחר ששר החוץ בצרפת, ז'אן-איב לה דריאן, אמר הבוע בריאיון בטלוויזיה כי "ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד". שר החוץ גבי אשכנזי זימן ללשכתו במשרד החוץ לשיחת נזיפה את שגריר צרפת בישראל.

שר החוץ אשכנזי הבהיר לשגריר הצרפתי כי דבריו של שר החוץ אינם מקובלים, אינם מבוססים ורחוקים מהמציאות וישראל דוחה אותם על הסף.

"ישראל מצפה מידידותיה שלא להתבטא בצורה חסרת אחריות אשר נותנת רוח גבית לגורמים קיצוניים ולפעילות אנטי-ישראלית", אמר אשכנזי לשגריר.

שר החוץ אשכנזי הביע דאגתו מהעלייה באירועי האנטישמיות בצרפת והדגיש כי הוא מצפה מהמנהיגות בצרפת לגנות אירועים אלו ולפעול להפסקתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר