כחודש אחרי 'מירון'

הונפק צו האוסר את קיום הילולת רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה

האסון הכבד במירון לפני יותר מחודש, נותן את אותותיו: המועצה המקומית מבואות החרמון הוציאה צו סגירה מנהלי למתחם קברו של רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה, לקראת ההילולא בראשון הקרוב (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
תפילות בציון. ארכיון (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

מעט יותר מחודש לאחר האסון הכבד במירון, בל"ג בעומר, בו נהרגו 45 בני אדם, החליטה המועצה המקומית מבואות החרמון על הוצאת צו סגירה מנהלי למתחם קברו של רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה, ולאסור בכך את קיום ההילולא, שהיתה אמורה להיערך במקום ביום ראשון הקרוב.

הצו יכנס לתוקף החל מיום חמישי הקרוב, בשעה 05:00 בבוקר, ועד ליום ראשון בשעה 19:00 בערב, לאחר יום היארצייט, והוא יכלול בין היתר את סגירת מתחם הקבר כולו.

גם דרכי הגישה לציון ייחסמו: מכביש 90, מצומת מחניים מערבה ועד מתחם הקבר, וכן מכיוון כביש מס' 8675 ו/או 8900, לרבות מצומת בירייה לכיוון שכונת איביקור, ועד למתחם הקבר.

בנוסף, כולל הצו איסור גישת מתפללים ומבקרים למתחם וסביבותיו, הן רגלית והן באמצעות כלי רכב, לרבות אוטובוסים או כל כלי רכב אחר, איסור שימוש בכלל המבנים במתחם הקבר, כל זאת - לטענת המועצה - מחמת מסוכנותם לציבור, וכן איסור לינה ביער המקיף את מתחם הקבר, ברדיוס של 800 מטרים ממנו.

רגעי האסון (ללא קרדיט. בהתאם לסעיף 27א)

בשיחה עם 'כיכר השבת' מסבירים במועצה, כי הנימוק להחלטת הסגירה הוא סכנה לבאים למקום, מאחר והמבנים במתחם הקבר בנויים ללא היתר ואסורים בשימוש לפי דין, כאשר בנוסף קירות התמך במתחם מצויים בסכנת התמוטטות.

עוד הם מציינים, כי דרך הגישה למתחם הציון, מכביש 90, הינה דרך נופית מסוכנת, מפותלת, צרה וללא מעקה בטיחות, כאשר דרך הגישה הנוספת מכיוון צפת (כביש 8675), צרה מאוד, ואינה מתאימה לתנועה כבדה של כלי רכב, ובוודאי לא אוטובוסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר