"לחימה מורכבת"

שר הביטחון גנץ: "מה שראינו בעזה יהיה פי עשר בלבנון"

שר הביטחון התייחס לאפשרות של לחימה מול חיזבאללה בלבנון: חיזבאללה מסתיר מאה אלף טילים, חלקם מדויקים ולטווחים רחוקים, אם נפעל, מדינת לבנון תישא באחריות (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בני גנץ, היום (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

"חיזבאללה מסתיר מאה אלף טילים, חלקם מדויקים ולטווחים רחוקים, אם נפעל, מדינת לבנון תישא באחריות", כך התבטא היום (שני) שר הביטחון, בני גנץ, בשיחה עם כתבים זרים.

שר הביטחון התייחס לאפשרות של לחימה מול חיזבאללה בלבנון ואמר: "מה שראינו בעזה יהיה פי עשר בלבנון. זו תהיה לחימה מורכבת משום שחיזבאללה מסתיר מאה אלף טילים, חלקם מדויקים ולטווחים רחוקים, וכל זה בתוך אוכלוסייה אזרחית.

"ישראל צברה מאז 2006 מודיעין משמעותי, ויש לנו מגוון תוכניות ומטרות. אם נפעל, מדינת לבנון תישא באחריות וחיזבאללה ומנהיגיו יפגעו קשות".

בנושא איראן, אמר גנץ: "ישראל עוקבת אחרי התהליכים באיראן, ואחרי ההתקדמות ברמות ההעשרה שלה וההתקרבות לגרעין. איראן היא קודם כל אתגר עולמי, אחר כך אתגר ליציבות האזור ורק לבסוף סוגיה שעומדת לפתחה של ישראל. כל מנהיגי העולם צריכים לפעול בכדי שהסכם מול איראן, יהיה כזה שירחיק אותה מיכולת הגעה לגרעין, ערעור היציבות האזורית והתחלה של מירוץ חימוש.

"אם מישהו חושב שאיראן גרעינית מאיימת רק על ישראל הוא טועה. ההסכם הקודם (JCPOA) הוא לא הסכם טוב מספיק כדי למנוע מאיראן את המשך ההתעצמות שלה, והוא מביא את איראן במרחק של 6-7 שנים מגרעין".

גנץ הציג לכתבים את תוכניתו להמשך ההתנהלות ברצועת עזה ואמר: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה. שוחחתי עם האמריקאים, המצרים ועם נציגים רבים נוספים מהעולם, והבהרתי להם כי לצד הכנסה של סחורות כמו מזון ותרופות, הנדרשות לקיום הומניטארי בסיסי, נדרוש ששיקום רצועת עזה ילווה בשקט ארוך טווח ובהשבת החיילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר