ניצחון על המגיפה

מהבוקר: רוב מגבלות ה'קורונה' - הוסרו; מה עדיין אסור?

רוב הגבלות ה'קורונה' שהוטלו על-ידי משרד הריאות, מאז פרצה המגיפה בישראל, - הוסרו הבוקר לחלוטין, כך שאין צורך להקפיד על 'הו הירוק' ו'התו הסגול'. ומה עדיין אסור?! (בארץ)

חליפות מגן מקורונה. אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

רוב הגבלות ה'קורונה' שהוטלו על-ידי משרד הריאות, מאז פרצה המגיפה בישראל, לפני כשנה וחצי - הוסרו הבוקר (שני) לחלוטין, כך שאין צורך להקפיד מעתה ואילך על הנחיות 'הו הירוק' ו'התו הסגול'.

כזכור, הנחיות 'התו הירוק' קבעו שרק מחוסנים ומחלימים יכנסו למסעדות, לאירועים ולאטרקציות, ואילו הנחיות 'התו הסגול', חייבו בתי עסק לנקוט באמצעי זהירות, הכוללים, שמירת מרחק, תליית שלטים עם ההנחיות וכדו'.

ההחלטה על הסרת המגבלות התקבלה בשל נתוני התחלואה הנמוכים בישראל, לאחר שלמעלה מחמישה מיליון בני אדם - קיבלו את החיסון השני נגד הקורונה.

ביום ראשון, התגלו ארבעה חולים חדשים בלבד מתוך 22,360 בדיקות קורונה ומספר החולים הפעילים בישראל הוא 352 בלבד - 49 חולים במצב קשה, מהם 35 מונשמים.

במשרד הבריאות הדגישו הבוקר כי ביטול 'התו הירוק' מאפשר כניסה ללא הגבלות לכלל המקומות ולכל הסקטורים. החל מהיום ה-1.6, לא תידרש יותר הצגת תו ירוק או הצגת בדיקת קורונה שלילית בתוקף. הכניסה תתאפשר לכל אחד, לרבות ילדים ומבוגרים שאינם מחוסנים, בכל המקומות שפעלו עד כה תחת התו הירוק, כגון בתי מלון, מסעדות, אולמות וגני אירועים, אצטדיוני ספורט ועוד.

ביטול התו הסגול קובע כי לא יחולו מגבלות על התקהלויות או תפוסות. כלל המקומות יכולים לפעול כבשגרה, ללא הגבלת כמויות קהל, הגשת מזון ותנאים מיוחדים אחרים שנקבעו להפעלת המקום. הקלות אלה יחולו גם על מקומות עבודה ותחבורה ציבורית.

מה עדיין אסור?!

למרות הסרת רוב ההגבלות, ישנן כאלה שעדיין חלות. כך למשל, החובה לעטות מסכה בחלל סגור - עדיין לא בוטלה, למרות שמשרד הבריאות מקיים דיונים מתי לבטל את החובה הזו.

המגבלות שימשיכו להיות בתוקף:

  • חובת עטיית מסכה במרחבים סגורים.
  • חובת בידוד לכל מי שלא התחסן או החלים ובא במגע עם חולה קורונה מאומת.
  • חובת בידוד לחוזרים ממדינות בסיכון גבוה (על פי הרשימה שמתעדכנת מעת לעת באתר משרד הבריאות).
  • חובת בדיקה לכל הנכנסים לישראל, לרבות מחוסנים ומחלימים. ( החל מה-1.6.21 בדיקה זו הפכה להיות בדיקה בתשלום).
  • חובת בדיקת קורונה 72 שעות לכל היותר לפני כניסה לישראל.
  • יודגש כי חובת הבידוד חלה ל-14 ימים מלאים, עם אפשרות לקיצור ל- 10 ימים במידה והתקבלו שתי תוצאות בדיקותPCR שליליות, השנייה ביום התשיעי לבידוד.

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה אמש (שני) את הצעת משרד הבריאות להארכת חובת ביצוע בדיקת קורונה 72 שעות לפני הכניסה לישראל, וכן בדיקה נוספת מיד לאחר הכניסה לישראל בתחנת הגבול, עד ליום שלישי, ה-29.6.21.

כמו כן, אישרה הממשלה את הצעת משרד הבריאות להקלות במגבלות התעופה:

1. ביטול החובה לשמור מרחק של שני מטר בשדה תעופה.
2. ביטול חובת נוסע יוצא למלא הצהרת בריאות טרם יציאה מישראל (עדיין נדרש מילוי טופס נוסע נכנס).
3. על המפעיל האווירי ומפעיל שדה התעופה ליידע את הנוסעים בדבר החובות החלות עליהם, כולל חובת בידוק, בידוד במקרה הצורך והגבלת יציאה מישראל.
4. ביטול האפשרות של מפעיל השדה לחייב את הנוסעים היוצאים מישראל בעטיית תג מזהה לפיו כניסתם לטרמינל הותרה.
5. הבהרה כי לא נדרש להחליף מסכה במהלך הטיסה.
6. הבהרה כי לא נדרש לצמצם שירות בטיסה למעט שירות שצריכתו דורשת הסרת המסכה.

הארכת תוקף תקנות אלו עד יום שני, ה-14.6.21. ההקלות ייכנסו לתוקף 24 שעות מרגע אישורן בממשלה.

בנוסף, השבים מחו"ל שאינם מחוסנים נגד הנגיף, כמו ילדים מתחת לגיל החיסון, עדיין חייבים בבידוד ביתי של שבועיים.

כלפי חלק ממדינות העולם, בהן התחלואה גבוהה, הוציאי משרד הבריאות "אזהרת מסע חמורה", שהכניסה אליהן והיציאה מהן דורשת אישור מיוחד של ועדת החריגים.

ברשימת המדינות, ניתן למצוא את איי סיישל, אורוגוואי, בוליביה, האיים המלדיביים, נפאל, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה ותוניסיה.

לאוחר קבלת ההחלטה על כניסת ההקלות הבוקר לתוקף, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי "החזרה לשגרה היא עם 'כוכבית': משרד הבריאות פועל להמשיך את המצב הירוק בשטחי מדינת ישראל וימשיך לעקוב בצורה רחבה יותר כדי למנוע התפרצות. כמובן שאם תהיה התפרצות נאלץ לחזור אחורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר