"מסר לכל מי שנוהג באלימות"

האברך שזקנו נתלש בבית הכנסת, יפוצה ב-26,000 שקלים

זה היה הרגע המכוער והמזעזע ביותר, בשיאו של המאבק הפנים-ליטאי, כאשר 'הפלג' התפצל מ'דגל התורה': צעיר תלש את זקן יריבו, בתוך בית כנסת • כעת הוא יאלץ לשלם לו על כך פיצוי כספי (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אנשי ביטחון מפרידים בין הניצים, בזירת האירוע (ארכיון. באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: א.י., אברך שזקנו נתלש מול מאות מתפללים, יזכה על פי פסיקת בית המשפט מהיום (שלישי), לפיצוי כספי מהצעיר שביצע את המעשה המזעזע, בסך 26,000 שקלים.

האירוע, שהחריד בזמנו את הציבור החרדי בכלל והליטאי בפרט, התרחש בתחילת קיץ תשע"ד, בשיאו של מהלך פיצול הציבור הליטאי, עם פרישתו של הגר"ש אוירבך זצ"ל מהזרם המרכזי שבהנהגת מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.

הקמת ביטאון 'הפלס', והריצה הנפרדת לרשויות המקומיות בתחילת אותה שנה, יצרו אווירה נפיצה ומתוחה ברחוב הליטאי, שבמספר מקרים קיצונים גלשה לתגרות ידיים, להתנכלויות הדדיות ולחרמות.

הרגע הקשה מכל, נרשם בבוקרו של כ' אייר, כאשר פרץ מאבק אלים במדרגות השטיבלאך המרכזיים במודיעין עילית, אז ר.י.כ, מתושבי העיר, בעט בגבו של האברך א.י. שהיה פעיל מרכזי ב'פלג', נשך אותו בידו ותלש את זקנו.

על פי כתב האישום, בהמשך, כאשר ניסה המותקף להשתלט על התוקף ולהצמידו לארץ, הצליח זה להשתחרר מאחיזתו, מה שגרם לא.י. לאבד את שיווי משקלו, ליפול במדרגות ולספוג מכות יבשות רבות.

ניידות משטרה, מחוץ לבית הכנסת (ארכיון. באדיבות המצלם)

אך זו לא היתה הפעם הראשונה. מתברר, כי בכ"ג טבת באותה שנה, כאשר האברך מ'הפלג' שימש כחזן בתפילה, ר.י.כ. דרש ממנו לעזוב את 'העמוד', וכשסירב לבקשתו, דחף אותו, תוך שהוא מושך בזקנו ותולש ממנו שערות. "הנאשם והמתלונן החלו דוחפים האחד את השני, עד שאחר הפריד ביניהם", מתאר כתב האישום.

שנים לא מעטות אחרי האירועים החמוריםף בסופה של סאגה משפטית, ולאחר שהנאשם קיבל אחריות מלאה על מעשיו, גזר עליו בית המשפט ארבעה חודשי מאסר (שהומרו לעבודות שירות), כמו גם פיצוי למתלונן בסך 6,000 שקל.

אלא שהאברך הפגוע לא הסתפק בסכום זעום זה, ניהל תביעת פיצויים משלו באמצעות עו"ד מנחם שטאובר, שבעקבותיה נוסף לו היום פיצוי נפרד, בסך של 20,000 שקלים.

השופטת כוכבה לוי, מבית משפט השלום בתל אביב, החתומה על פסק הדין, הגדירה אותו כפשרה בין הצדדים, וציטטה את הברייתא במסכת סנהדרין כי "יפה כח הפשרה מכח הדין".

עו"ד שטאובר, שייצג את התובע, אומר ל'כיכר השבת': "בית המשפט העביר מסר לכל אדם שנוהג באלימות, כי בסופו של דבר יתן את הדין - הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי".

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי הפיצוי היה אמור להגיע לסכום גבוה בהרבה, אך לבסוף הוחלט להימנע מכך, בשל סיבות שהוגדרו כ'בריאותיות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר