ה'עטלף' החדש?

בסין מודאגים - מגיפה נוספת מעבר לפינה?

הרשויות בסין מדווחות לראשונה על נדבק בסוג נדיר מאוד של מחלת 'שפעת העופות'. בסין ייבדקו האם מדובר במוטציה חדשה של המחלה, או שמדובר בזן חדש לגמרי (חדשות, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הקורונה בקושי מאחורינו, ובסין מודאגים שאולי חלילה המגיפה הבאה מעבר לפינה?

ועדת הבריאות הממלכתית של הרשויות בסין הוציאה היום הודעה לפיה נדבק אדם בן 41 בסוג נדיר של מחלת 'שפעת העופות' שהביאה ללפחות שלוש מגיפות במאות השנים האחרונות.

על פי הודעת הרשויות הסיניות, צוותי הרפואה ברפובליקה העממית גילו על המקרה לראשונה לפני כחודש, כשתושב העיר ז'נג'יאנג, אושפז בבית חולים אזורי עם תסמיני חום, כאבי ראש ותסמינים נוספים.

עם זאת, הרשויות במדינה מנסות להרגיע את הרוחות וטוענות כי "הפחד מפני התפרצות גדולה - חשש נמוך". עוד טוענות הרשויות כי "לא דווח על מקרי הדבקות נוספים אצל בני אדם. הסיכון להתפשטות המחלה נמוך ביותר". עם זאת, המערב למוד הניסיון ממגיפת הקורונה, עוקבים בדאגה ובחשד אחר ההדבקה המסתורית, ונפתחה בדיקה לאיתור נדבקים נוספים, באם קיימים.

ארגון הבריאות העולמי התייחס להדבקה המסתורית ואמר כי "אין אינדיקציה לגבי הדבקות מהזן החדש של שפעת העופות בין אדם לאדם". נמסר. "הדבקה בודדת של בן אדם בשפעת העופות אינו מפתיע. זאת רק תזכורת חיה לכך שהאיום של מגיפת שפעת הוא מתמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר