צפו בטקס

יועצו של ביידן הושבע עם 'פרקי אבות' עתיק

המדען אריק לנדר חיפש עבור השבעתו ספר שמייצג את הדת והחוכמה שביהדות, ומצא בספריית הקונגרס מהדורה של פרקי אבות - שהודפסה בעיר נאפולי בשנת 1492 • תיעוד (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אריק לנדר וסגנית הנשיא קמלה האריס בהשבעה (צילום: הבית הלבן)

יועצו החדש של נשיא ארה"ב לענייני מדע, אריק לנדר, הושבע אמש (רביעי) לתפקידו הרשמי כמנהל משרד המדע והטכנולוגיה של ממשל ביידן.

לנדר הינו פרופ' יהודי מוכר ובכיר לביולוגיה, שנבחר ע"י נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחודש ינואר כיועצו המדעי, כמנהל משרד המדע והטכנולוגיה וכפי הנראה גם כחבר קבינט.

כשהושבע אמש רשמית לתפקידו בין כותלי הבית הלבן, בנוכחות סגנית הנשיאה קמלה האריס, עשה זאת עם ספר עתיק של פרקי אבות - במקום התנ"ך שבו משתמשים באופן מסורתי.

בטקס סיפר לנדר כי חיפש עבור השבעתו ספר שמייצג את דתו ואת הדת והחוכמה שבה, ומצא בספריית הקונגרס האמריקני מהדורה עתיקה של פרקי אבות - שהודפסה בעיר נאפולי בשנת 1492.

הספר, בן כ-530 שנה, משתייך לתקופה שבה נמלטו היהודים מספרד מאימת האינקוויזיציה. לפי לנדר, רק בשנים האחרונות התגלה גילו האמיתי של הכרך.

"העובדה שבחרתי בספר הזה מספרת הרבה על הסיבה שכולנו כאן עושים את העבודה הזו", אמר לנדר והוסיף כי המשפט שהכי תפס אותו מתוך הספר הוא 'לא עליך המלאכה לגמור, ואין אתה בן חורין להיפטר ממנה'.

באתר JTA ציינו שבחודש ינואר, בזמן שהושבעה ממשלתו של ביידן, הושבע הסנטור היהודי מטעם מדינת ג'ורג'יה, ג'ון אוסוף, כשבידו תנ"ך מבית הכנסת בו מתפלל לעיתים עם משפחתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר