החרדים לאופוזיציה

ח"כ מתן כהנא שיהפוך לשר הדתות בראיון

הפרת הבחירות וההצטרפות לממשלת לפיד; הטענות של רה"מ; החשש בציבור החרדי; גזירות ליברמן באוצר; ההבטחות לחרדים והשאיפות במשרד הדתות • ח"כ מתן כהנא בראיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך. מפיק: איציק אוחנה)

אם לא יהיו דרמות של הרגע האחרון, ח"כ מתן כהנא (ימינה) ימונה לתפקיד השר לשירותי דת במקומו של הרב יעקב אביטן, ולראשונה הציונות הדתית תחזור למשרד, לאחר שש שנות שלטון חרדי במשרד.

בראיון, באולפן 'כיכר השבת', מסביר ח"כ כהנא את החלטת 'ימינה' להפר את הבטחות הבחירות ולהצטרף לממשלת השינוי, השינויים שמתכוון לעשות במשרד לשירותי דת, הרפורמות בכשרות, בחירת רבני הערים ודיינים וההבטחות למגזר החרדי. צפו בראיון המלא.

קטע מהראיון

בשנה האחרונה קיבלתי אין ספור תמונות שלך מביקורים בבתיהם של גדולי ישראל. התקבלת שם בכבוד גדול, ורק ביממה האחרונה הרבנים הללו מוציאים מכתב חריף מאד נגד ימינה והקמת הממשלה

"יש לי כבוד גדול, הערכה והערצה רבה לתלמידי חכמים וללומדי תורה, ואני מקווה שגם אמשיך להתקבל בבתיהם, אבל בסוף אנחנו פועלים עכשיו למען מדינת ישראל, ולא סתם רציתי להיות שר הדתות. עולם התורה חשוב לי כי היהדות חשובה לי, ואני אדם דתי ושומר מצוות, ואני לא אתן את ידי לקעקוע עולם התורה".

ח"כ מתן כהנא בראיון לישי כהן

אתה מבין את החשש של הציבור החרדי גם בנושאי דת וגם בנושאי התקציבים של עולם התורה?

"אני לגמרי מבין את החשש, אבל אני מבטיח לאחינו החרדים שנעמוד על כך שעולם התורה ימשיך לשגשג, בשביל זה אנחנו שם".

אתה אומר היום לצופה החרדי שבתור השר המיועד תשמור על הציבור החרדי, ולא תתן לליברמן לקצץ בתקציבים של הציבור החרדי?

"אני לא אתן את ידי להרס של עולם התורה. התורה היא נשמת אפה של מדינת ישראל, ואני אפעל ככל יכולתי לחיזוק היהדות במדינת ישראל, ולא אפגע בהלכה במילימטר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר