"שלם שהאשמתי אותו"

מנדלבליט: נתניהו ראש ממשלה מצוין

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס למשפט המתנהל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתאם להחלטתו, ולסיכום על פיצול תפקיד היועמ"ש לשניים (חדשות)

(צילום: חדשות 13)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס היום (חמישי), לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר "הוא רה"מ מצוין עם הרבה מאד זכויות" והוסיף, "אני שלם עם ההחלטה להעמיד אותו לדין למרות שקיבלתי את ההחלטה בלב כבד, כי אני עובד רק לפי הראיות והן מדברות בפני עצמן". את הדברים אמר מנדלבליט בוועידה הלאומית של חדשות 13.

הוא התייחס לשאלה האם ישנה סתירה בין עמדותיו האישיות כאדם דתי לבין חוק המדינה, ואמר, "כל אחד פועל לפי סט הערכים שלו. נבחרתי להיות יועמ"ש של מדינת ישראל ולא של גוף כזה או אחר, כשאני בא ליישם את סט הערכים שלי אני מיישם את זה מתוך הבנה שאני היועמ"ש של המדינה. יש לנו כללים שצריך לפעול לפיהם ואם לא יקבלו המדינה תכפה אותם עליו".

"סט האמונות ודאי שמשפיע אבל בסופו של דבר יש את הדין ואותו צריך ליישם. זה בסדר שיש פערים ודעות שונות אבל בסוף הדין המחייב הוא הדין של מדינת ישראל ואותו צריך ליישם", הוסיף מנדלבליט.

הוא התייחס לנושא ההסכמות הקואליציוניות לפצל את תפקידו ואמר כי אמנם זה לא בלתי חוקי והוא ישתף עם זה פעולה במידה וזה יוחלט, אך "כמו שבכל דבר יש יתרונות וחסרונות, בפיצול התפקיד יש נזקים וההפסד הוא גדול יותר מהתועלת שבהחלטה שכזו. השיטה הוכיחה את עצמה עשרות בשנים וצריך לשקול בכובד ראש את הנושא לפני החלטה".

מנדלבליט התייחס גם לנושא אורך התהליכים המשפטיים במדינת ישראל ואמר כי הוא "מבין את הציבור שחושב שהתהליכים כבדים ואיטיים. זה נכון שלדברים לוקח זמן וזה בעיה כי זה לא תואם את רוח התקופה בה אנו חיים. עם זאת, צריך להיזהר חלילה מהטיה של משפט לאחד הצדדים בגלל לחץ התקשורת ודעת הקהל. המחיר של לקבל החלטה שאתה לא שלם איתה גבוה יותר מאשר הצורך להחליט מהר".

היועץ המשפטי לממשלה התייחס לביקורת שהוא סופג בשל משפט נתניהו ואמר, כי הדברים לא משפיעים עליו, "אני לא מתעדכן בפיד בפייסבוק ולא מתערב בנעשה בפוליטיקה, לא מתיימר לעשות כן. כל מה שמסביב למשפט לא מעסיק אותי ולא מענייני".

"נבחרתי להיות יועץ משפטי של מדינת ישראל, אני מייצג את המדינה ולא אף גוף אחר. אני מגיע עם סט ערכים ותכונות שלפיהם אני מתנהל וחי", הוסיף מנדלבליט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר