המתיחות גוברת

ג'ו ביידן אסר על השקעה ב-59 חברות סיניות

הנשיא ג'ו ביידן ממשיך את המהלכים של קודמו, דונלד טראמפ בכל הנוגע לסינים והוא הרחיב את איסור ההשקעה ל-59 חברות סיניות נוספות הקשורות בעקיפין לצבא הסיני (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

הלילה (שישי), הודיע הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, שיאסור על מסחר בניירות ערך של 59 חברות סיניות הקשורות לצבא סין. מדובר בהמשך המהלכים של הנשיא הקודם, דונלד טראמפ כלפי הסינים בהקשר לדיווחים על הקשר הסיני לפיתוח של נגיף הקורונה במעבדה בווהאן.

דיווחים המצטטים בכירים בממשל טוענים שהרשימה השחורה החדשה של האוצר תחליף את הרשימות הקיימות אודות חברות שקשורות לצבא הסיני בצו חדש.

הנשיא לשעבר טראמפ תוקף את סין, לאחר החלמתו מקורונה (הבית הלבן)

כזכור, הנשיא האמריקאי ביידן נחשף לחומרי מודיעין שיש בידיהם חומרים המעידים בסבירות גבוהה שווירוס הקורונה חמק ממעבדת נגיפים בעיר ווהאן שבסין. זו אחת משתי המעבדות היחידות בעולם שעסקו במחקר על הווירוס, עובדים מהמעבדות חלו ושניים מהם הגיעו לבית חולים עם תסמינים של דלקת ריאות חריפה.

ביידן האשים בגלוי את הסינים בהפצת הנגיף וההערכה היא שכמו קודם בתפקיד הנשיא טראמפ, גם הוא יפעל נגד סין. כזכור, בזמנו לעגו הדמוקרטים לטראמפ שטען את אותם הדברים ואמרו שהוא מדומיין.

הצו החדש של ביידן הוא חלק מסדרה רחבה יותר של צעדים מצד ממשל ⁧‫ביידן‬⁩ נגד סין שזועמת על ההחלטות וטוענת כי מדובר בהאשמות שווא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר