במהלך השבת

ראש השב"כ בהודעה חריגה על "השיח המסית והאלים"

בהודעה שפורסמה באופן חריג במהלך השבת, ראש השב"כ נדב ארגמן פרסם במהלך השבת אזהרה שארגונו זיהה הקצנה חמורה בשיח שכוללות קריאות לפגיעה פיזית ולאלימות (ארץ)

ראש השב"כ ארגמן (צילום: פלאש 90)

נדב ארגמן, ראש השב"כ, פרסם באופן חריג במהלך השבת הודעת אזהרה לפיה ייתכן כי אנשים עשויים לפרש אמירות מסוימות ולתרגם אותן לקריאה בתקיפה פיזית.

ארגמן כתב בהודעתו כי "מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי, זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות" אמר. "זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית".

"כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

ראש השב"כ קרא בהודעתו לנבחרי הציבור לצאת כנגד האמירות המסיתות. "לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם - מוטלת אחריות כבדה בימים אלה. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו".

שר הביטחון בני גנץ התייחס להודעתו של ארגמן ואמר כי "למנהיגי הציבור יש אחריות מיוחדת ונראה בימים האחרונים שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר". אמר גנץ. "מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות. אני קורא לכל אחת ואחד להימנע מכל גילוי אלימות. זו העת שכל מנהיגי הציבור ייצאו בפומבי ובאופן נחרץ ואקטיבי נגד אלימות בכלל ועל רקע פוליטי בפרט".

יו"ר 'מרצ', ניצן הורביץ פנה ליו"ר וועדת חוץ וביטחון, ח"כ אורנה ברביבאי בבקשה לכינוס דיון דחוף בוועדה. הורביץ אמר כי הדבר חשוב בכדי "לוודא שגורמי הבטחון ערוכים ועושים הכל כדי למנוע פגיעה בנפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר