צפו בדברים

צה"ל ויתר על 5 טילים יקרים במהלך המבצע

ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, חשף בטקס החלפת דובר צה״ל כיצד צה"ל וויתר על חמישה טילים יקרי ערך במיוחד כדי לשמור על טוהר הנשק ולא לפגוע באזרחים (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אור הלר, חדשות 13)

ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, חשף היום (ראשון) בטקס החלפת דובר צה״ל כיצד צה"ל וויתר על חמישה טילים יקרי ערך במיוחד כדי לשמור על טוהר הנשק.

"במהלך מבצע שומר החומות, צה״ל עשה שימוש ב-5 טילים יקרי ערך מהמתקדמים ביותר שיש לנו. נכנס מודיעין חדש, על הימצאות של בלתי מעורבים ביעד, ובחרנו להסיט את החימושים לים. רק כדי להסיר ספק - בחרנו לנצור את האש בשניה האחרונה".

האלוף חליוה אמר לאחר סיום המבצע במאמר סיכום שלו כי "מבצע "שומר החומות" הוכיח את מה שכבר ידענו. במבצעים הבאים יידרש צה"ל לשלול את יכולות האויב ולהכריעו. מבין שלל יכולות האויב החשובות – פיקוד ושליטה, מנהרות, כוחות מיוחדים והתעצמות, יכולת שיגור הרקטות לעורף היא החשובה מכל. כל עוד היא נותרת, היא מפצה על הפגיעה בכל היתר. מרגע שתישלל יכולת התמ"ס להשפיע על העורף, תישלל יכולתו של האויב לנהל מערכה נגד מדינת ישראל. לכל היותר יוכל לאיים בסדרת פיגועים איכותיים".

הוא פרס את תכניתו להשמיד את המשגרים בעת שהם יורים כעדיפות ראשונה וכתב, "זו העת להעלות את תכנית "שמיכות דיכוי התמ"ס" למקום גבוה יותר בסדר העדיפות הצה"לי, להעמיד את המימון הדרוש לתוכנית ולנהוג בה כתוכנית חירום".

"הלמידה מ"שומר החומות" רק בתחילתה. מחשבות ולקחים נוספים ודאי יתפתחו, אך כבר כעת ברור: תפיסת ההפעלה לניצחון שגובשה בצה"ל בשנים 2020-2019 זיהתה נכונה את מרכז הכובד של האויב – הנשק התלול-מסלול. היא גם גיבשה חזון חדש ומעשי להכרעתו. תכנית "תנופה" צריכה את התנופה המתאימה כדי לממשו", הוסיף חליוה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר