"הגזע האירופי"

למחבל מה'בית חב"ד' הוצעה עסקת טיעון

ג'ון טימותי ארנסט מואשם בלמעלה ממאה עבירות לאחר פיגוע הירי שביצע לפני שנתיים בבית חב"ד בקליפורניה, שרצח מתפללת ופצע מתפללים נוספים, בהם ה'שליח' (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תמונת המחבל, על רקע בית הכנסת (צילום: מתוך פייסבוק)

ג'ון טימותי ארנסט, שביצע את פיגוע הירי לפני שנתיים בבית חב"ד בקליפורניה, קיבל הצעה לעסקת טיעון - לה הוא הגיב בחיוב.

לפי דיווח ברשת ABC, את עסקת הטיעון - שפרטיה לא פורסמו עדיין - צריך לאשר התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד.

יצויין שתובעים ממשלתיים בישרו לפני כשנה כי ליורה צפוי עונש מוות בשל העבירות שביצע ברמה הלאומית, ולצד זאת הוא ייאלץ לשלם מחיר גם על אישומים מצד מדינת קליפורניה, על הפיגוע הזה ובנוסף על הצתת מסגד, שביצע זמן קצר לפני כן.

התובעים אמרו כי טיוטה של עסקת הטיעון נשלחה "למקבלי ההחלטות המתאימים", שיקבעו אם לקבלה או לדחותה. במידה וזו תידחה - יישפט ארנסט ב-12 באוקטובר על למעלה ממאה סעיפים ברמה הפדרלית.

הידיעה הזו צפויה להביא לאכזבה ולזעם בקרב הקהילות היהודיות, שציפו לענישה הולמת למחבל האנטישמי.

כזכור, בפסח שלפני שנתיים (2019) בסביבות השעה 11:30 בבוקר יום השבת, בעיר פאווי שבקליפורניה, נכנס ארנסט לבית הכנסת של חב"ד בראשות השליח הרב ישראל גולדשטיין - ופתח באש.

רגעי הפיגוע (צילום: מצלמות אבטחה)

ארנסט הצליח לרצוח את לורי גילברט קיי בת ה-60, מתפללת ששהתה בעזרת הנשים, ופצע שלושה בני אדם נוספים - שני גברים וילדה.

בפוסטים שפרסם לפני האירוע ברשתות החברתיות, כינה הרוצח את נשיא ארה"ב דאז, דונלד טראמפ, "אוהב יהודים" ו"אנטי-לבנים" והסביר את שנאתו ליהודים - "האם זה שווה עבורי לחיות חיים נוחים על חשבון זה שהקהילה הבינלאומית היהודית שמה סוף לגזע שלי? לא".

"איך הרג יהודים מסייע לגזע האירופי? כל יהודי אחראי לשואה המתוכננת של הגזע האירופי", כתב ג'ון ארנסט, "הם פועלים כיחידה אחת, הפשעים שלהם בלתי נגמרים. הם משקרים ומרמים את הציבור, משתמשים בבנקים כדי לגרום למדינות להיכנס לחובות, ושולטים על כל הכלכלה במטרה לממן את הרשע. כל יהודי, צעיר ומבוגר, אחראי לכך. עבור הפשעים האלה מגיע להם ללכת לגיהנום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר