נפרדים מהקורונה

מנכ"ל פייזר: "החיסונים בישראל הצליחו מעל לציפיותיי"

האחראי על אחד ההישגים המדעיים הגדולים בהיסטוריה החמיא למערכת הבריאות בישראל על ניהול מבצע החיסונים: "מאמציכם מסייעים להראות שהמדע יכול לנצח את הקורונה" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא (צילום: תקשורת רה"מ)

בעוד מדינות אחרות בעולם עדיין מתבוססות ונלחמות בנגיף שהתפשט בעולם במהירות והפיל מיליוני מתים, בישראל הכל חזר לשגרה מלאה, הקניונים פתוחים לחלוטין והמפגשים מתקיימים כימי קדם. אחד הגורמים הבכירים לכך, להוציא סייעתא דשמיא שנמצאת מעל הכל, הוא מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא, שהביא עם החברה בראשותו הישג מדעי יוצא מן הכלל, של מציאת חיסון לנגיף תוך תשעה חודשים. שיחות הטלפון של ראש הממשלה בנימין נתניהו הובילו אותו לשים את מדינת ישראל במוקד כבר בתחילה, קופות החולים ניהלו מבצע חיסונים מופתי - וכך הגענו עד הלום.

בטקס הוקרה לעובדי מערכת הבריאות, שיגר בורלא ברכה מצולמת ממקום מושבו: "נגיף הקורונה הוא אחד ממשברי הבריאות המאתגרים וההרסניים ביותר שהעולם עמד בפניהם. אך כעת, הודות לעבודתם המסורה של מדענים מבריקים רבים בתעשיית התרופות, יש לנו חיסונים וטיפולים פורצי דרך רבים שמאפשרים לנו לראות את האור בקצה המנהרה".

דברי מנכ"ל פייזר בטקס (תקשורת רה"מ)

כאן החל בורלא להחמיא למדינתנו הקטנטונת: "ישראל עשתה עבודה מדהימה ביותר בגיוס מערכת הבריאות שלה ובקיום מבצע החיסונים המוצלח ביותר בעולם. מה שישראל השיגה בסופו של דבר עלה על כל ציפיותיי. נכון להיום, 57% מכלל האוכלוסייה של ישראל חוסנה באופן מלא. בנוסף, נתונים מישראל שפורסמו לאחרונה מצביעים על כך שבמהלך 120 הימים הראשונים, תכנית החיסונים של ישראל באמצעות החיסונים שלנו מנעה כ- 159,000 מקרי הדבקה, 25,000 אשפוזים בבתי חולים ו-5,500 מתים".

בסיום דבריו, הודה בורלא לנתניהו, אדלשטיין, הרופאים והאזרחים: "ברצוני לברך את ראש הממשלה, שר הבריאות, את המדענים שעבדנו עמם בישראל, קופות החולים שביצעו את חלוקת החיסונים, ואת עם ישראל כולו על הוצאה לפועל של תכנית חיסונים כל כך יעילה. המאמצים שלכם מסייעים להראות לעולם שהמדע יכול לנצח את המאבק בקורונה. תודה לכם".

רה"מ בנימין נתניהו אמר בטקס: "הניצחון של ישראל הושג בזכות שני גורמים יסודיים: מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ והחלוקה המהירה שלהם לאזרחי ישראל. הבוקר התחלנו לחסן גם בני נוער בגילאי 12-16 - זאת בשורה ענקית, זה מבטיח לנו חסינות עדר".

נתניהו, אדלשטיין והרופאים בטקס (חיים צח, לע"מ)

נתניהו הסביר בטקס מדוע נלחם על החיסונים: "מאז שאירוע הקורונה החל לפני שנה ורבע, היה ברור שרק דבר אחד יוציא אותנו מהקורונה, וזה החיסונים. כל השאר, זה אקורדיון של סגרים - אתה פותח, סוגר, פותח סוגר. אבל אין דרך במדינות קטנות כמו שלנו, זה לא יבשת גדולה כמו אוסטרליה, עם עיר כאן, עיר כאן ובאמצע אלפי קילומטרים, אין דרך אחרת, חוץ מאשר חיסונים כדי למגר את המחלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר