נחשף

נתניהו התקשר לסער וקיבל תשובה שלילית

ראש הממשלה נתניהו, ניסה ברגע האחרון לשכנע את גדעון סער להצטרף לממשלה ולעמוד בראשה, נתניהו התקשר לסער, אך סער החליט לסרב להצעה המפתה (חדשות בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סער ונתניהו. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

למרות הנתק והתיעוב בין השניים, ראש הממשלה נתניהו, התקשר לגדעון סער, כדי לדון עמו באופציות להרכבת ממשלת ימין.

על פי הפרסום הערב (ראשון) של 'חדשות 12', במוצאי שבת - יממה לאחר שהתברר כי פניו של נפתלי בנט להקמת ממשלת שמאל, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שיחת טלפון עם יו"ר תקווה חדשה ח"כ גדעון סער.

במהלך השיחה, נתניהו ביקש להזמין את סער לפגישה שבה יידון מתווה הרוטציה שסער כמובן יהיה הראשון, אך סער נותר עיקש וסירב.

לפי הפרסום של טל שלו, בסביבתו של נתניהו, בחנו בימים האחרונים את האפשרות שהוא יודיע על הסכמתו לזוז מרצונו ולפנות את כסא ראש הממשלה – בניסיון אחרון למנוע את הקמת ממשלת בנט-לפיד. ההכרזה נועדה לסלול את הדרך לגדעון סער, לחבור בחזרה לליכוד ולממשלת ימין.

סער לפני מספר ימים (ערוץ כנסת)

כזכור, לפני מספר ימים, סיפר סער מדוע סירב לחבור לנתניהו ואמר: "מנחם בגין, אמר ב-1955: " שלטון ממושך באומה ובמדינה זוהי תופעה חמורה מאוד. שלטון ממושך אינו יכול לא להיות מושחת". היכולת להתמיד ולזכור מהו היעד, חשובה כדי לעמוד מול פיתויים ולחצים. משמעות ההצעה שקיבלנו - גם אם הייתה מתממשת - היא שגם בארבע וחצי השנים הבאות נתניהו יישאר האדם החזק והדומיננטי בממשלה ובמערכת הפוליטית, עת שיכהן כראש הממשלה וגם בעת שיכהן כראש הממשלה החליפי. כל אדם, שהיה מכהן בנסיבות אלה כראש ממשלה- היה לגמרי נתון בידיו וכפוף לחלוטין לרצונו הטוב בהצלחתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר