מסרב להיפגש

דיווח: ח"כ ניר אורבך מסרב לענות לרב חיים דרוקמן

מי שנחשב זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, מנסה לתפוס את מי שיכול להפיל את מיזם ממשלת בנט-לפיד - אך הוא מסרב לענות • בימינה מעריכים: אורבך לא יתנגד (פוליטי)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ח"כ ניר אורבך בפתח ביתו של נפתלי בנט (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

תוצאות הבחירות הרביעיות יצרו מצב בו כל חבר כנסת, בכל צד, הפך להיות משמעותי במיוחד. דבר זה קיבל משנה תוקף עם התקדמות מהלך הקמת ממשלת בנט-לפיד, שהייתה אמורה להיות המורכבת מ-8 מפלגות ומ-62 ח"כים. אחד מהח"כים נגרע, עמיחי שיקלי, וכעת עם סירוב של ח"כ נוסף, המהלך יכול להתמוטט.

הליכוד והציונות הדתית מפעילות את כל הלחץ על שני חברים במפלגתו של רה"מ המיועד, עידית סילמן וניר אורבך. השם החם ביותר עכשיו הוא אורבך, מנכ"ל מפלגת הבית היהודי לשעבר וכיום ח"כ בימינה. אורבך שקל ברביעי האחרון להודיע כי יתנגד לממשלה, והחליט לחכות עם החלטתו. מאז מתקיימות תחת ביתו מחאות כמעט מידי ערב, בניסיון להניא אותו מהמהלך.

הערב (ראשון) פורסם ב'סרוגים' כי הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית ומי שנחשב לאחד מרבותיו האישיים של ניר אורבך, מנסה לקבוע עימו פגישה כדי לשכנע אותו להפיל את מיזם ממשלת השינוי - אך אורבך מסנן שיחות מבית הרב ואנשיו.

ע"פ הדיווח, למרות שאורבך קיבל מסרים על ידי מספר גורמים כי הרב דרוקמן מעוניין להיפגש עמו, הח"כ מימינה לא יצר קשר חזרה עם הרב או עם גורמים מטעמו.

צריך לומר שבימינה מעריכים כי אחרי שבלם את הצהרתו כי יתנגד לממשלה, אורבך כבר לא יהיה אבן-נגף שימנע מחברו הקרוב, בנט, להגיע למשרד רה"מ. ע"פ ניתוח המצב שם, אם אורבך לא יצביע בעד, הוא יתפטר ויאפשר את הקמת הממשלה ע"י שירלי פינטו, שבאה אחריו.

מטעמו של ניר אורבך נמסר: "ח"כ אורבך מוצף בהודעות ושיחות טלפון, הוא מעולם לא סינן ולא יסנן את הרב, ובעזרת השם הם יקבעו ויפגשו בימים הקרובים". מלשכת הרב דרוקמן סירבו להגיב לדיווח.

הרב חיים דרוקמן בפנייתו (בית הרב דרוקמן)

לפני חמישה ימים פרסם הרב דרוקמן פנייה לציבור מביתו, ובו ביקש שיפעלו כדי למנוע את ממשלת בנט-לפיד - בדרכים מתאימות. "עם קדוש, עדיין לא מאוחר. יש אפשרות לשנות את המציאות שאמורה להיות לא טובה. כל מי שיכול לפעול למען השינוי, יבורך. כמובן לפעול בדרכים מתאימות. אבל חייבים לפעול! ובפירוש, הדברים ניתנים לשינוי. זה לא מאוחר מדי. אנא, נתגייס כולנו על מנת שבעזרת ה' תקום ממשלה טובה לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר