"הבעת כבוד לרבי"

גוטניק לאיילת שקד: "ממה את פוחדת?"

יוסף גוטניק, המיליארדר החב"די שהריץ את נתניהו לראשונה לראשות הממשלה, ונטש אותו לטובת שקד, לא מסתיר את אכזבתו מהליכתה לממשלת השמאל-מרכז • "קולות המצביעים נשדדים" (בעולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
גוטניק ושקד (צילום: כיכר השבת / COL)

איל ההון החב"די, ממלבורן שבאוסטרליה, יוסף גוטניק, פונה היום (שני) במכתב פתוח לח"כ איילת שקד ולשאר הח"כים ממפלגות 'ימינה' ו'תקווה חדשה', בקריאה שלא ליטול חלק בממשלת השמאל-מרכז המתרקמת.

"את ואני מכירים במשך שנים רבות", פתח גוטניק את מכתבו לשקד, שפורסם ב'ישראל היום'. "תמיד תמכתי בך מאוד, על עמידתך הנאמנה לערכים שאנו חולקים; ממשלת ימין חזקה ובלתי מתפשרת, למניעת הקמת מדינה פלסטינית שלא תאפשר למסור חלקים מארץ ישראל".

לדברי גוטניק, "מצביעי ימינה האמינו וסמכו עלייך, אך עכשיו הקולות שלהם נשדדים על ידייך ועל ידי חברי כנסת נוספים, בכך שאתם מצטרפים לממשלה עם שותפים שהבטחת בעבר שלא תשבי עימם בשום מצב".

"אנו מכירים בזכות של אחרים לחשוב אחרת מאתנו", מסכים איל ההון, "אך רוב המצביעים בבחירות האחרונות הצביעו למען 'ממשלת ימין'. הרבי מלובביץ', הרב מנחם מענדל שניאורסון, התנגד תמיד לכל פשרה בנושא ארץ ישראל, דרש לעמוד על מחויבותנו לשלמות ארצנו הקדושה והזהיר שממשלה כזו מסוכנת לעם היושב בציון ולכל העם היהודי בעולם".

הפגנה מול ביתה של שקד (צילום: רענן כהן)

בשלב זה תוהה גוטניק: "תמיד הבעת כבוד רב לרבי; מה השתנה? למה לא ללכת לבחירות נוספות, כדי שמי שהצביע לכם לא ירגיש מרומה ,ויוכל להביע האם הוא מסכים או לא עם הפעולות שלך ושל חברייך? זו לא הגישה הכנה והדמוקרטית? ממה את פוחדת?

"אל תושפעי על ידי אלה ששואפים בכוח לכל מחיר", קורא גוטניק לשקד, ברמז לכניעתה כביכול לעמדתו של יו"ר מפלגתה, נפתלי בנט, וחותם את מכתבו בבקשה: "בשם כל מי שסומך עלייך, אנא, אל תקחי חלק במה שמכונה 'ממשלת השינוי'. עמדי בפרץ, למען הכבוד והשלמות של התורה, העם והארץ. זאת שעת האמת שלך ושל חברייך, להיות נציגים ישרים וכנים".

בחישתו של גוטניק, חסיד חב"ד אוסטרלי, בפוליטיקה הישראלית, אינה חדשה. לקראת הבחירות בשנת 1996, בהן התמודד נתניהו לראשונה על ראשות הממשלה, מול שמעון פרס, הוביל גוטניק את קמפיין "נתניהו טוב ליהודים", שככל הנראה סייע בניצחונו.

גוטניק עם נתניהו, בעבר (צילום: עמוס גן גרשום, לע"מ)

לדברי איל ההון, הוא קיבל הדרכות רבות מהרבי מליובאוויטש זי"ע, הנוגעות למאבק על "שלימות הארץ". בשל כך, בין היתר, הוא פיזר במרוצת השנים עשרות מיליוני שקלים לטובת מתיישבים ביהודה ושומרון ועבור קמפיינים ציבוריים נגד מסירת שטחים.

בשנים האחרונות התבטא גוטניק לא אחת נגד נתניהו, עמו שמר בעבר על יחסי ידידות קרובים, וקרא לאיילת שקד להוביל במקומו את מחנה הימין. כעת, כאמור, אחרי הצטרפותה המסתמנת של שקד לממשלת השמאל-מרכז, הוא מפציר בה לטרפד את המהלך.

מכתבו של גוטניק לשקד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר