כניעה לטרור?

המפכ"ל לא אישר ו'מצעד הדגלים' לא יצעד

רב-ניצב קובי שבתאי, מפכ"ל המשטרה, הודיע למארגניו של מצעד הדגלים, כי לא יינתן לכך אישור חוקי, בשל חוות דעת שתיגרם מכך הסלמה. סמוטריץ': "סינוואר המנהל כאן" (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ריקוד הדגלים בשנים קודמות. ארכיון (צילום: דוברות המשטרה. תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מצעד הדגלים שבוטל פעם אחת, מתבטל שוב - מאתה סיבה: חשש שיוביל להסלמה ביטחונית, בשל מעברו בעיר העתיקה בירושלים.

לפני זמן קצר (שני) דיווחו מארגני ה'ריקודגלים', כי מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, הודיע להם על החלטתו שלא לאשר באופן חוקי את קיום המצעד במתכונתו המתוכננת, העוברת גם ב'שער שכם'. בעקבות כך הודיעו היוזמים על ביטול מוחלט של המצעד.

גורמים במשטרה אישרו, כי אכן :במתווה הנוכחי ובתאריך שהוצג, האירוע אינו מאושר. במידה ויוחלט על ידי המארגנים לשנות את המתווה ו/או מועד הצעדה, הנושא ייבחן מחדש".

ברקע ההחלטה, עומדים איומי ארגוני הטרור. כך לדוגמה הודיע אתמול הג'יהאד האסלאמי, כי "אם מתנחלי הכיבוש החזירי, יניף את הדגלים שלו בירושלים ביום חמישי הקרוב, העוטף, אשקלון אשדוד יהיה תחת מתקפת טילים".

כזכור, בפעם הקודמת - אחרי איומי חמאס - ביטול המצעד המסורתי ב'יום ירושלים' לא הועיל, והחלו מטחי רקטות מרצועת עזה לירושלים וערי המרכז, במה שהוביל למבצע 'שומר החומות'.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב להחלטה וכתב: "עד שאנחנו מתווכחים איזו ממשלה להקים, יחיא סינואר מנהל כאן את העניינים. בושה וחרפה. לעם ישראל מגיעה הנהגה חזקה ומאמינה יותר. זה אולי ייקח עוד קצת זמן אבל בסוף תהיה לנו הנהגה כזו. זו המשימה שלנו מרגע זה והלאה".

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

"בנימין ‏נתניהו, אתה עדיין ראש ממשלה. אמיר אוחנה, אתה עדיין השר לביטחון פנים; תתערבו, ותורו למפכ"ל לא להיכנע לאיומי החמאס ולא לתת לו לנהל את ירושלים. זו עדיין המשמרת שלכם", הוסיף איש הימין.

מנגד, סיעת הרשימה המשותפת הגיבה לביטול צעדת הדגלים "בירושלים המזרחית הכבושה", כהגדרתה, ובהודעה מטעמה נכתב: "מפגני שנאה גזעניים וקריאות לרצח, אינם חוסים תחת חופש הביטוי והמחאה. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשטח כבוש. נמשיך לעמוד איתן נגד ניסיונות הימין להצית את ירושלים והאזור כולו ולהוביל לשפיכות דמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר