הזירה הנפיצה

היועמ"ש החליט לא להתערב בסכסוך הקרקעות בין היהודים לערבים בשייח ג'ראח

היועץ המשפטי לממשלה מודיע היום, כי אין בכוונתו להצטרף לעתירה האזרחית בשכונת שמעון הצדיק בירושלים; "אין מקום להתייצבות להליך בהתאם לסמכותי", הסביר מנדלבליט (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בשכונת המריבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהודעה שיצאה היום (שני) מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נאמר כי המדינה לא תיטול חלק בדיון האזרחי על המאבק בשכונת שייח ג'ראח.

הרקע למריבה הוא סכסוך אזרחי על בתים בשכונה המעורבת, שעניינו הוא פינוי תושבים ערבים מבתים בשכונה, מנדלבליט שתחילה שקל להצטרף להליך ולהתייצב לדיון, אמר היום, כי "לאחר עיון במכלול החומרים שהועברו ליועץ המשפטי לממשלה על ידי הצדדים ולנוכח ההליכים המשפטיים הרבים שנוהלו ביחס למקרקעין שבמוקד המחלוקת במהלך השנים, לרבות בבית משפט נכבד זה, ולנוכח הקביעות העובדתיות והמשפטיות שהוצגו בהליכים אלה, הגיע היועץ המשפטי לממשלה לכלל מסקנה כי אין מקום להתייצבותו להליך בהתאם לסמכותו".

יצוין, כי הדיון הוא בבקשת רשות ערעור אזרחי על בקשת פינוי דירות מגורים, בעקבות קביעת בית המשפט המחוזי, שדחה את ערעור שמונה תושבים ערבים- בעלי תעודת זהות ישראלית, שהם או בני משפחתם מחזיקים דירות בשכונת שייח ג'ראח לשמעון הצדיק.

מהומות לפני כחודש בשייח ג'ראח

אותם מערערים ערבים פנו לאחר החלטת המחוזי לבית המשפט העליון וביקשו שימנע את הפינוי הצפוי להם מהנכסים הללו, וזאת כי לטענתם, הם רכשו את אותן דירות ממשרד השיכון הירדני ולא נעשה הסדר לקרקע.

מנגד חברת 'נחלת שמעון', שקנתה את אותן דירות, טוענת עי היא רכשה את הדירות מהבעלים המקוריים שהחזיקו בדירה בשנת 1948.

כך או כך, המדינה לא תצטרף לבקשת העותרים ובית המשפט העליון ייאלץ להכריע בסוגיה הסבוכה שהיא אחת הסיבות שהבעירה לאחרונה את השכונה הבעייתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר