אחרי ביטול ה'ריקודגלים'

יוזמה ערבית: צעדת מחאה משער שכם לאל-אקצא

אחרי ביטול צעדת הדגלים של הימין, על ידי המשטרה, הפלסטינים מדווחים, כי בכוונתם לצאת לצעדת מחאה ביום חמישי הקרוב, שתחל בשער שכם ותסתיים במסגד שעל הר הבית (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
שער שכם (צילום: חיים גולדברג)

מוקדם יותר היום (שני) הודיעה המשטרה למארגני ה'ריקודגלים', כי היא לא מאשרת את הצעדה, הפלסטינים מתכננים במקביל צעדה משלהם.

על פי הדיווח של אהוד יערי, ישנם גורמים פלסטיניים המתכננים צעדת מחאה במקום הצעדה של הימין שבוטלה כאמור על ידי המשטרה.

הצעדה מתוכננת להתחיל באזור שער שכם והיא תסתיים באל -אקצה, בהר הבית.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי מארגני ה'ריקודגלים', כי מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, הודיע להם על החלטתו שלא לאשר באופן חוקי את קיום המצעד במתכונתו המתוכננת, העוברת גם ב'שער שכם'. בעקבות כך הודיעו היוזמים על ביטול מוחלט של המצעד.

גורמים במשטרה אישרו, כי אכן במתווה הנוכחי ובתאריך שהוצג, האירוע אינו מאושר. במידה ויוחלט על ידי המארגנים לשנות את המתווה ו/או מועד הצעדה, הנושא ייבחן מחדש".

ברקע ההחלטה, עומדים איומי ארגוני הטרור. כך לדוגמה הודיע אתמול הג'יהאד האסלאמי, כי "אם מתנחלי הכיבוש החזירי, יניף את הדגלים שלו בירושלים ביום חמישי הקרוב, העוטף, אשקלון אשדוד יהיה תחת מתקפת טילים".

ריקוד הדגלים בשנים קודמות. ארכיון

כזכור, בפעם הקודמת - אחרי איומי חמאס - ביטול המצעד המסורתי ב'יום ירושלים' לא הועיל, והחלו מטחי רקטות מרצועת עזה לירושלים וערי המרכז, במה שהוביל למבצע 'שומר החומות'.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב להחלטה וכתב: "עד שאנחנו מתווכחים איזו ממשלה להקים, יחיא סינואר מנהל כאן את העניינים. בושה וחרפה. לעם ישראל מגיעה הנהגה חזקה ומאמינה יותר. זה אולי ייקח עוד קצת זמן אבל בסוף תהיה לנו הנהגה כזו. זו המשימה שלנו מרגע זה והלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר