אחרי החלטתו

סמוטריץ' תקף: "אורבך שחצן, חצוף, שקרן ורודף כבוד"

יו"ר הציונות הדתית פרסם ציוץ חריף נגד הח"כ מימינה, שהחליט לתמוך בממשלת האחדות: "איש מבולבל שאיבד את הדרך" • מיקי זוהר כינה אותו "אופורטוניסט", איווט חגג (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ ניר אורבך התלבט בימים האחרונים האם לתמוך בממשלת בנט-לפיד, או להצביע נגד ולהכשיל את מיזמו הגדול של חברו משכבר הימים. היום, לאחר שיו"ר הכנסת הודיע כי ההשבעה תתקיים ביום ראשון, הודיע אורבך כי יצביע בעד הממשלה - ובכך נתן את האור הירוק ל-61 תומכים בהצבעה, אם לא תהיינה הפתעות של הרגע האחרון.

זמן קצר לאחר מכן, ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שנלחם בו במהלך הבחירות המקדימות לראשות הבית היהודי, תקף אותו בחריפות: "רציתי לכתוב שאורבך אפס, אבל הוא שחצן חצוף, שקרן ורודף כבוד ותפקידים שאם היה מקבל שיריון אצלנו היה בא מייד", כתב.

הדברים הללו באו לאחר שאורבך תקף את סמוטריץ' במכתב בו הודיע על תמיכה בממשלה: "לצערי הציונות הדתית הפוליטית נוכסה ע"י כוחות שאינם מייצגים אותי או את הקהילה ממנה באתי. לצערי אין חוט המקשר בין הציונות הדתית הממלכתית לבין מפלגת הציונות הדתית. זו לא דרכנו".

סמוטריץ' המליץ לעוקביו לקרוא את הרשומה שפרסם אורבך, בה, כאמור, תקף אותו - והשיב במתקפה משלו: "חשוב להבין את תהליך ההתנתקות שעוברת ימינה. אוסף קלישאות נבובות, שטחיות ומלאות סתירות פנימיות של איש מבולבל שאיבד את הדרך. אם ממשלת 'האחדות' היא כזה דבר טוב לכתחילה, כמו שאתה כותב בערגה בפוסט הזה, למה הלכתם עליה רק בדיעבד אחרי שלא הצלחתם להקים ממשלת ימין?".

בעקבות סערה ברשת החברתית על דבריו החריפים של סמוטריץ', צייץ יו"ר הציונות הדתית ציוץ נוסף: "לכל מבקרי הסגנון החריף, אני פשוט מאלו שמזדעזעים ממעשים קשים הרבה יותר מאשר מביטויים קשים. הסלחנות כלפי מעשים חמורים ומסוכנים רק בשל כך שהם עטופים במילים יפות והזעזוע המקביל ממילים קשות שבסך הכל מתארות את המעשים הקשים כפי שהם, ללא העטיפות, משקפים לטעמי בלבול מוסרי גדול בין עיקר לטפל".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, כינה גם הוא בחריפות את החלטת מנכ"ל הבית היהודי לשעבר: "האופורטוניזם של בנט ניצח את האידיאולוגיה".

ח"כ עמיחי שיקלי, שנשאר בסופו של דבר היחיד מימינה שהודיע שיתנגד לממשלה, התאכזב מהחלטת אורבך, אך ביקש להנמיך את גובה הלהבות: "מצר, ובאותה נשימה מכבד, את החלטתו של אורבך ובעיניי העלבונות (להבדיל מביקורת) כלפיו וכלפי יתר חברי ימינה לא משרתים שום מטרה. חילופי שלטון חלקים הם מרגעי המבחן החשובים בכל משטר דמוקרטי גם לממשלה וגם למעצבי דעת הקהל".

לעומת זאת, יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר המיועד אביגדור ליברמן, חגג: "עוד קצת וזה קורה. ממשלה שבאה לשקם את הכלכלה, באה לעבוד, באה לעשות כאן סדר!".

חשיפת ההסכמים הקואליציוניים הוציאה לאור את הוויתורים שערכה ימינה כדי שנפתלי בנט יושבע לראש הממשלה ה-13 של ישראל. את אחד מהם הפיצה היום תנועת רגבים, המטפלת בקרקעות מנקודת מבט יהודית-ציונית. לטענת מנכ"ל התנועה, מאיר דויטש, הבטחה בסיסית שניתנה להם מימינה - הופרה ברגל גסה. ע"פ הסיכום בין רגבים לימינה ותקווה חדשה, רשות הבדואים בנגב הייתה צריכה לעבור לידי איילת שקד במשרד הפנים, "מתוך הבנה שהמצב הנוכחי בנגב הוא חמור ומסוכן, ויש לבלום את המגמות שהתקבעו לאורך העשור האחרון".

"כל ההבנות אליהן הגענו, נבנו על בסיס ההתחייבות שרשות ההסדרה שקובעת את מדיניות התכנון, ההסדרה והאכיפה בנגב יהיו בידיים של איילת שקד ולא בידיים של סעיד אלחרומי שיכול להפיל את הממשלה בכל רגע נתון", טען דויטש - ותקף: "ההתחייבות הבסיסית הזו הופרה. אם שקד, בנט, סער ואלקין לא עמדו בהתחייבות הזו, שלא יסתתרו מאחורינו. זה לא ימין ולא אמין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר