על טראמפ ואנטישמיות

אובמה התראיין: "אין תשובה" בנושא ישראל

נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, העניק ראיון לאתר יהודי-אמריקני, אך סירב לענות על רוב השאלות שהוצגו בפניו • אובמה בחר להאשים את טראמפ באנטישמיות הגואה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אובמה, בביקור בישראל (צילום: Shutterstock)

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, העניק ראיון ייחודי לאתר יהודי-אמריקני, אך סירב לענות על רוב השאלות שהוצגו בפניו ושעסקו בישראל ובמזרח התיכון.

מטבע הדברים, הראיון שפורסם אמש (שני) באתר 'ג'ואיש אינסיידר' עסק בעיקר בנושאים הקרובים לציבור הגולשים, שהינם בעיקר יהודים אמריקנים. כך לדוגמה אנטישמיות, החיים היהודיים בארה"ב ומצבה של מדינת ישראל.

מתוך שלוש עשרה שאלות שנשלחו לנשיא לשעבר בכתב, הוא בחר להגיב רק על חמש. בשאלות שעליהן לא רצה לענות, כתב "אין תשובה" - כך דיווח כתב האתר, מת'יו קאסל.

"הנשיא לשעבר נמנע מכל שאלה הנוגעת לישראל ולמזרח התיכון שהאתר הציב בפניו", דיווח קאסל, וסיפר כי אובמה "התמקד בהיסטוריה של יחסי יהודים-שחורים, המצור על הקפיטול, מצב הפוליטיקה האמריקאית ועליית האנטישמיות".

אובמה משתתף בקמפיין הבחירות של הנשיא ביידן (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

בעניינים אלו האשים ברק אובמה את יורשו בתפקיד, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, בהגדלת האנטישמיות:

"כעסם של אנשים על כל דבר, החל מהגירה וכלה באי שוויון, רותח - ורבים מהם חיפשו מישהו אחר להאשים", הסביר אובמה, כשנשאל לגבי האנטישמיות בארצו. לדבריו, "במשך ארבע שנים היה לנו נשיא בבית הלבן שליבה את הלהבות האלו".

עם זאת, הביע אובמה אופטימיות על "ביטויי הסולידריות הגדולים יותר", שהתעוררו לטענתו בתגובה לעליית האנטישמיות, ואותם הוא "שמח לראות".

לדבריו, "התנועות החדשות למען צדק בארה"ב בנויות על הניסיון שיש לקהילות השחורות והיהודיות, כמו גם לקהילות רבות אחרות שהתאגדו. ככל שנוכל להתמקד במשותף לנו - בין אם אנו שחורים, לבנים, יהודים, נוצרים, מוסלמי או כל דבר אחר - יהיה לנו טוב יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר