מתרגלים אופוזיציה

אשר מציע "למנוע הונאת בחירות"; פינדרוס דורש פיזור

בש"ס וביהדות התורה מתכוננים לחזרה לאופוזיציה • ח"כ אשר הציע שח"כ שהפר הבטחת בחירות לא יוכל לכהן בממשלה, נגד בנט • ח"כ פינדרוס הציע לפזר את הכנסת (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הח"כים החרדים נערכים למלחמת חורמה מול ממשלת בנט-לפיד - מהאופוזיציה, ונערכים להצעות חוק שתפרענה להתנהלות הקואליציה העתידית, אחרי שש שנים בהן היו חלק משמעותי בשלטון.

ח"כ יעקב אשר הגיש הצעת חוק אותה כינה "הסוף להונאת הבחירות", לפיה ח"כ לא יוכל לכהן בתפקיד בממשלה שהרכבה עומד בניגוד להבטחת בחירות כתובה שפרסם לפני הבחירות. ההצעה, כמובן, מכוונת נגד יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שהבטיח שלא להמליך את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כרה"מ, ולא להכניס לקואליציה את רע"מ. כלל חברי הכנסת של ש"ס ויהדות התורה חתמו, ובליכוד צפויים לחתום בהמשך.

הצעת החוק של אשר (ללא קרדיט)

ח"כ אשר אמר כחלק ממסמך ההסבר: "תיקון זה יגביר את אמון הציבור בחברי הכנסת ובמועמדים לראשות הממשלה וישפר את ההליך הדמוקרטי של הבחירות ואת ציפיות הבוחר בדבר הזהות האידאולוגית של הממשלה שתוקם בקולו. אין לי ספק שכל חברי הכנסת יתמכו בהצעת החוק הזו שתאפשר לבוחר לדעת בדיוק לאיזו ממשלה הוא נותן את קולו, זהו לב ליבו של ההליך הדמוקרטי הבא לשקף שלטון המבוסס על רצון העם".

ח"כ יצחק פינדרוס (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

הצעה נוספת שהוגשה היא של יו"ר סיעת יהדות התורה, יצחק פינדרוס, שקוראת להקדים את פיזור הכנסת ה-24 כבר לעכשיו – וללכת לבחירות. בהצעה נכתב: "על מנת למנוע את הולכת השולל של אזרחי ישראל, מוצע בזה לפזר את הכנסת ולהחזיר את המושכות לאזרחי המדינה, במטרה לקבוע הנהגה חדשה שתבטיח את עתיד המדינה היהודית והדמוקרטית בישראל". גם על הצעה זו חתמו כל חברי הכנסת של ש"ס ויהדות התורה, והיא צפוייה לקבל את תמיכת הליכוד.

הצעת החוק של פינדרוס (ללא קרדיט)

ביהדות התורה מבטיחים כי יפעילו אופוזיציה לוחמת, וכי החוקים הללו הם רק "הסנונית הראשונה": "לא נניח להם", אמר אחד מחברי הכנסת ל'כיכר'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר