"לחשוף את האמת"

פרשת רצח שרה חלימי: תוקם ועדת חקירה

למרות פסיקת בית המשפט הצרפתי כי רוצח האישה היהודיה לא יורשע ברצח, מפלגת המרכז UDI החליטה להקים ועדת חקירה - בראשות חבר המפלגה היהודי מאיר חביב (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מאיר חביב, ושרה חלימי הי"ד (צילום: כיכר השבת / באדיבות המשפחה)

למרות פסיקת בית המשפט הצרפתי כי רוצח האישה היהודייה לא יורשע ברצח, מפלגת המרכז UDI הצליחה להוביל להקמת ועדת חקירה, שבראשה יעמוד חבר המפלגה היהודי מאיר חביב.

כזכור, טענת בית המשפט כי הרוצח כובילי טראור היה מסומם ולכן אינו אחראי למעשיו, גרמה להתקוממות ולמחאה ציבורית גדולה. רבבות הפגינו ברחובות פריז, ואפילו הנשיא מקרון התבטא כנגד ההחלטה והדגיש כי "ההחלטה ליטול סמים ואז 'להשתגע' לא צריכה לדעתי לקחת את האחריות הפלילית של האדם".

עוד נודע, כי פרצה בחוק הצרפתי היא שאפשרה לרוצח לחמוק מאחריות על מעשיו. הדבר הגביר את הלחץ הציבורי וגרם לשר המשפטים להכריז כי החוק ישונה, אך כעת הוכרז כי ועדת חקירה שמוקמת בשבועות אלו תחקור את הרצח עצמו ואת התגובה הממשלתית עליו.

מדובר בוועדת חקירה פרלמנטרית, כאשר בצרפת כל מפלגה זכאית להקים אחת לשנה ועדה שכזו. המפלגה שהחליטה על ועדת החקירה לפרשת רצח שרה חלימי הינה מפלגת המרכז-ימין UDI.

הלוויתה של שרה חלימי הי"ד (צילום: דוד זר)

מי שיכהן בראש הוועדה, הוא כאמור חבר הפרלמנט היהודי-צרפתי, מאיר חביב - המכהן מטעם מפלגת UDI.

"במסגרת סמכותה, הוועדה תוכל לזמן שוטרים, עדים, שופטים, שרים ועוד - במטרה לבחון את התנהלות המשטרה ומערכת המשפט בפרשה", נמסר ממקורביו של חביב.

חביב עצמו אמר, כי הוא "נרגש להודיע כי בעוד מספר שבועות תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית על הליקויים שעלו בפרשת שרה חלימי. מפלגת UDI בחרה בהצעה שהגשתי, כדי לשפוך אור על פרשת שרה חלימי.

"יחד עם חברת הפרלמנט קונסטנס לה-גריפ מהמפלגה הרפובליקנית, אספנו כמעט 80 חתימות לטובת הקמת וועדת החקירה", סיפר חביב, והוסיף: "לצערי אף נציג אחד ממפלגות השמאל בצרפת לא חתם על הבקשה, וגם נציגי מפלגת השלטון כמעט ולא חתמו. כמה עצוב".

"אני אעשה יחד עם קונסטנס לה גריפ כל שביכולתי כדי לחשוף את האמת בפרשת שרה חלימי", הבטיח הפוליטיקאי היהודי.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', גופתה של שרה לוסי חלימי - יהודייה בת 66 תושבת צרפת - נמצאה באפריל 2017 ברובע ה־11 בפריז. הגופה נמצאה בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר בחצר ביתה, לאחר שהשכן שלה כובילי טראור, מהגר מוסלמי בן 28, פרץ לדירתה והשליך אותה מהקומה השלישית אל מותה לא לפני שצעק 'אללה הוא אכבר'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר