שימוש בסעיף חריג

המפכ"ל אוסר על הח"כים להשתתף במצעד המתוכנן בירושלים

לאחר שהעבירו את צעדת הדגלים ליום שלישי הבא, חברי הכנסת בן גביר וגולן, הודיעו כי יצעדו בכל זאת. היום, המפכ"ל החליט להשתמש בסעיף חריג ולמנוע מהם להשתתף (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בן גביר (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

לאחר הודעת המשטרה כי היא אינה מאשרת את מצעד הדגלים בירושלים, הודיעו חברי הכנסת בן גביר ומאי גולן, כי בכוונתם להשתמש בחסינותם ולקיים מצעד. היום (רביעי), הודיע המפכ"ל, כי הוא אוסר עליהם להשתתף.

מפכ"ל המשטרה, הודע היום כאמור - בהחלטה תקדימית, כי הוא אוסר על חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן לצעוד מחר בשער שכם בירושלים. לדברי המפכ"ל הצעדה עלולה לעורר מהומה. במקביל המפכ"ל החליט שלא לאפשר לח"כ בן גביר לעלות להר הבית היום ומחר.

ח"כ בן גביר מסר: "קץ הדמוקרטיה. במקום להתמודד עם הפורעים המשטרה פוגעת בחסינות חברי הכנסת שמבקש לצעוד עם דגל ישראל בבירת ירושלים, מאה מטר מהרכבת הקלה".

בן גביר הוסיף: "המפכ"ל נכשל בטיפול פורעים בלוד, בדרום ובהר הבית ועכשיו בהחלטה חסרת תקדים הוא שולל את חופש התנועה לחבר כנסת. אני מצפה שרוה"מ יהפוך את החלטתו".

חה"כ אורית סטרוק הגיבה לכך: "‏ההחלטה לאסור על חברי כנסת לצעוד בעיר העתיקה ולעלות להר הבית, היא צעד 1 יותר מידי בכל הנוגע לחסינות חברי הכנסת, וגם לכבוד הלאומי המינימלי".

כזכור, מוקדם יותר היום תנועת 'קומי ישראל' פנתה ליועץ המשפטי לממשלה וליועצת המשפטית של הכנסת, בבקשה למנוע מ"שיקולים ביטחוניים" מח"כ בן גביר ומח"כים נוספים להפר את החלטת הקבינט בחמישי. פנייה זו מתבצעת לאחר שהח"כים, ובראשם בן גביר, החליטו לצעוד ביום חמישי בשער שכם וברובע המוסלמי, כחלק מזעמם על ממשלת נתניהו-גנץ, שנכנעת לחמאס לתפיסתם.

במכתבם ציינו חברי תנועת 'קומי ישראל', תנועה פעילה מאוד במאמץ להדיח את נתניהו ובמחאות בלפור, כך: "חופש התנועה של חברי הכנסת, על אף שהוא נהנה מהגנה בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת - אינו מוחלט. בהתאם להוראות החוק, יש להגביל את חופש התנועה של חברי הכנסת משיקולים של ביטחון המדינה".

ריקוד הדגלים בשנים קודמות. ארכיון (משטרה)

ב'קומי ישראל' דרשו לשים את הדגש על בן גביר: "על משטרת ישראל להיערך למניעת קיום מצעד דגלים 'פיראטי' של ח"כ בן גביר, מצעד שיעמוד בניגוד להחלטת הממשלה, תוך שימוש בחסינות חברי הכנסת. עליכם להורות כי ינקטו האמצעים הנדרשים לשם כך, למניעת הפגיעה בביטחון המדינה ולטובת הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר