רגע לפני החתימה

עמית סגל: יש פרצה בהסכם בין בנט ללפיד

למרות שנראה שכל החורים בהסכם הקואליציוני נסתמו, וליאיר לפיד מובטח להיות ראש ממשלה אחרי בנט, הפרשן עמית סגל, עבר שוב על ההסכם ומצא פרצה חדשה (חדשות, בארץ)

עמית סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בממשלה שעתידה לקום ביום ראשון הקרוב יהיו 61 חברי כנסת, ולכן נאמנות של חבר כנסת לקואליציה חשובה עד קריטית, אך הפרשן עמית סגל, הצליח למצוא הערב (רביעי) פרצה בהסכם הקואליציוני שנחתם בין מפלגות הקואליציה.

לפי סגל הפרצה היא - אם ימצא בכנסת רוב של 61 ח"כים, יהיה אפשר לבטל את כל החוקים ששומרים את בנט ושאר השותפים לממשלה, כדי לאפשר חילופי שלטון מבלי לפרק את הממשלה.

בהסכמים הקואליציוניים שעתידים להיחתם עד יום שישי הקרוב, עשו השותפים ככל שיינתן שמקומו של לפיד כראש ממשלה אחרי בנט יהיה מובטח.

ההסכמים בלתי ניתנים לשינוי, אלא אם כן יימצא רוב של 61 חברי כנסת. לפי סגל, כיום יש רוב מוצק ל 65 חברי כנסת ימניים ולכן בנט יוכל לפעול עם אותם 65 ח"כים ימניים שיש כעת בכנסת לשנות זאת.

אם נלך שנה אחורה - בממשלת החליפים של גנץ ונתניהו, הרוב הנדרש היה של 70 חברי הכנסת.

כאמור, בכנסת הזו יש רוב לימין, לכן במקרה שהליכוד, החרדים או הציונות הדתית יסכימו להיכנס לממשלה כזו אפשר להגיש הצעת אי אמון קונסטרוקטיבית המגדירה את בנט, או כל נציג אחר מהימין כראש ממשלה ולבטל במחי הצבעה את כלל ההסכמים שנחתמו לפני כן. או לפזר את הכנסת לבחירות, אם לפיד לא ייבחר אחרי בנט.

חשוב להדגיש, כי מדובר במנוף חשוב, שכן תקווה חדש ומפלגתו של בנט נמצאים במיעוט בממשלת השמאל והערבים, ובמידה שהממשלה תגלוש שמאלה מדי, הם יוכלו לפרוש מההסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר