מצעד הדגלים

הוצעה פשרה עם בן גביר, המפכ"ל התנגד

בכיר בלשכת ראש הממשלה הציע פשרה בנוגע לצעידתו המתוכננת של ח"כ בן גביר היום בשער שכם, אך מי שמסמס אותה היה דווקא המפכ"ל שבתאי שהתנגד לכל פשרה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בן גביר מנסה להיכנס השבוע להר הבית (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

בכיר בלשכת ראש הממשלה ניסה לקדם הלילה (חמישי) פשרה בין ח"כ איתמר בן גביר לבין המשטרה בעניין כוונתו לצעוד היום בעיר העתיקה במחאה על ביטול מצעד הדגלים על ידי המשטרה. אך מי שהוריד את ההצעה מהשולחן היה דווקא המפכ"ל קובי שבתאי שסירב להצעת הפשרה, לאחר שכבר אתמול אסר על בן גביר לצעוד באזור, כך על פי הדיווח ב'כאן'.

כזכור, לאחר הודעת המשטרה כי היא אינה מאשרת את מצעד הדגלים בירושלים, הודיעו חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן, כי בכוונתם להשתמש בחסינותם ולקיים מצעד, הודיע המפכ"ל, כי הוא אוסר עליהם להשתתף ולצעוד בשער שכם.

לדברי המפכ"ל הצעדה עלולה לעורר מהומה. במקביל המפכ"ל החליט שלא לאפשר לח"כ בן גביר לעלות להר הבית אתמול והיום.

במסגרת הפשרה שהוצעה הוצע שהח"כים יצעדו 4 שעות לפני הפגנת מוסלמים בשער שכם משער שכם לכותל וזאת כדי לאפשר לחברי הכנסת לצעוד במסלול המקורי כדי לממש את חופש התנועה והמחאה ולמנוע בכך התנגשות נפיצה בין הצדדים. המפכ"ל דחה את הפשרה על הסף.

ח"כ בן גביר מסר: "מפכ"ל המשטרה מבעיר בארות ואפילו את הצעת הפשרה הוא דחה. המשטרה אינה מסוגלת למלא את תפקידה לשמור על בטחון אזרחי המדינה. האחריות מוטלת על המפכ"ל שנכשל בטיפול הפרעות בלוד, בעכו ובדרום וכעת נכשל בטיפול אירוע לאומי וסמלי בהנפת דגל ישראל בלב ירושלים. לא ייתכן שניתן לחמאס להכתיב לנו את סדר היום ושהוא זה שיחליט איפה אסור לנו לצעוד".

"איני מתכוון שלא להישמע להנחיות המשטרה, או להגיע עם מאות או אלפי פעילים, אך כן מתכוון להגיע למקום ולמחות נגד מפכ"ל כושל שנכשל בלוד ורמלה והיום הוא שולל מחברי כנסת את זכות החסינות הנתונה להם ומונע הנפת דגל ישראל 100 מטר מהרכבת הקלה", אמר בן גביר.

בן גביר מזק גי יגיע היום בשעה 17:00 לשער שכם וימסור הצהרה על התקפלות מפכ"ל המשטרה והתקדים החמור של שלילת חסינות חברי הכנסת.

"ח"כ בן גביר אינו מתכוון שלא להישמע להנחיות המשטרה, או להגיע עם מאות או אלפי פעילים, אך כן מתכוון להגיע למקום ולמחות נגד מפכ"ל כושל שנכשל בלוד ורמלה והיום הוא שולל מחברי כנסת את זכות החסינות הנתונה להם ומונע הנפת דגל ישראל 100 מטר מהרכבת הקלה", מסר דוברו של חבר הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר