האיראנים משתכללים

הרוסים מתכוונים לצייד את האיראנים בלוויין ריגול מתקדם

כבר בחודשים הקרובים הרוסים ישגרו לוויין ריגול מתקדם שישמש את האיראנים ויאפשר להם לעקוב אחר מטרות במזרח התיכון. מדובר בשידרוג משמעותי של היכולות של האיראנים בתחום (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

על פי הדיווחים בעיתון ה'וושינגטון פוסט', הרוסים נערכים לקראת שיגור לוויין מתקדם שישמש את האיראנים כדי לעקוב אחר מטרות צבאיות ברחבי המזרח התיכון. הדיווחים מסתמכים על גורמים אמריקניים וגורמים במזרח התיכון.

מדובר בלוויין מסוג "קונופוס V" המאפשר צילום ברזולוציה גבוהה יחסית של 1.2 מטר מהקרקע, שתאפשר לאיראנים לעקוב אחר בסיסים צבאיים בישראל ובמפרץ הפרסי כמו גם אחר בסיסים צבאיים של האמריקנים באזור. זהו שיפור משמעותי ביכולות של האיראנים אם כי עדיין מדובר ביכולות פחותות מאלו של ארה"ב או ישראל.

מדובר בשיגור שאמור לקרות כבר בחודשים הקרובים, ועל פי העיתון הרוסים שמכרו לאיראנים את השימוש בלוויין הגיעו כבר בשנה שעברה לאיראן כדי להכשיר את צוותי הקרקע שיתפעלו את הלוויין. האיראנים כבר ניסו בעבר לשגר לוויינים באופן עצמאי אך נכשלו בכך זו הסיבה ככל הנראה לרכישת הלויין מהרוסים.

על פי הגורמים שדיווחו לעיתון, ההסכם בין רוסיה לאיראן קובע כי הרוסים ישגרו את הלוויין משטחם ואילו האיראנים יוכלו לכוון אותו לכל נקודה שיבחרו ואף לחלוק את המידע עם ארגון הטרור חיזבאללה או עם המורדים החות'ים בתימן.

עיתוי הפרסום אינו תמים במיוחד, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוהה בדיוק באירופה, בנסיעת העבודה הראשונה שלו מאז שנכנס לבית הלבן כנשיא. ביידן צפוי להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום שלישי הקרוב בז'נבה. הפגישה תתקיים על רקע מתיחות גדולה בין הקרמלין לממשל ביידן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר