הנאום המלא • צפו

כשבנט הסביר: 'אני אייצג את הציבור החרדי'

בזמן נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט, הוא הופרע כל העת עם צעקות של: "שקרן, נוכל, בוגד ורמאי", ונאומו נקטע מספר רב של פעמים על ידי חה"כ מהימין; הנאום המלא (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הנאום של בנט בכנסת, היום • וידיאו: ערוץ כנסת (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ)

• ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, הודה בפתיחת דבריו לבנימין נתניהו ואמר: "תודה לך בנימין נתניהו על שירות ארוך שנים ועתיר הישגים. כראש הממשלה פעלת לאורך שנים רבות, לביצור עוצמתה המדינית, הביטחונית והכלכלית של ישראל".

"זהו פיקדון מקודש, הנטל הזה הוא פקדון מוקדש שעובר מדור לדור. מדינת ישראל היא לא עוד מדינה היא חלומם של דורות של יהודים ממרקש ועד בודפשט שזכינו ומתגשם בכל יום מול עינינו.

האתגרים החיצוניים שעומדים מולנו גדולים, פרויקט הגרעין האיראני שהתקדם לעבר נקודה מכרעת, והיחס הלא הוגן כלפי ישראל בעולם, כל אלו משימות גדולות ומורכבות", אמר בנט, שנאומו הופרע כל העת בקריאות ביניים של חברי האופוזיציה שכינו אותו "שקרן" ו"בוגד".

בנט הגיב לצעקות ואמר: "כגובה הצעקות כך גובה חוסר השלטון בתקופתכם".

"ראיתי ביציע האורחים את מאיה מורנו אלמנתו של חברי סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, בכל צומת חשוב בחיי אני חושב על עמנואל ומשהו מעוצמת המסירות והשליחות של עמנואל מלווה אותנו".

"יהודים זה עם של דעות כמו שאנחנו רואים פה, ומי שראה פעם חברותא לומדים גמרא, רואה את כוחה של מחלוקת לשם שמים. אבל יש נקודות בהן המחלוקת יוצאת משליטה והיא מאיימת עלינו ועל כל מה שבנינו בדם ובעמל. פעמיים בהיסטוריה שלנו איבדנו את הבית הלאומי שלנו, בדיוק כי מנהיגי הדור ההוא לא השכילו לשבת זה עם זה ולהתפשר, גם עם אנשים אחרים. בדיוק ככה", אמר בנט.

"כל אחד היה צודק, אבל מרוב הצדק הם שרפו את ביתנו עלינו. דמיינו שאז לפני אלפיים שנה, היה עומד משהו ואומר רגע לפני התהום, אנחנו לא נשרוף את האסמים של עצמנו כי אנחנו לא מסוגלים לשבת זה עם זה. אני גאה ביכולת לשבת ביחד עם אנשים עם דעות מאד שונות. ולכן הפעם רבותיי ברגע המכריע לקחנו אחריות. הכי קל להמשיך ככה לפי התכנית שתכננתם לנו עוד בחירות, בחירות חמישיות ושישיות ועשיריות, עוד שנאה, עוד פוסט מורעל בפייסבוק עוד הפגנות כאלה ואחרות מאורגנות וממונות ככה בדיוק מפרקים מדינה אנחנו עצרנו את זה לפני התהום".

"אני רוצה להודות לידידי שר החוץ המיועד יאיר לפיד, שגילה אחריות לאומית ונדיבות פוליטית ובלעדיו לא היינו פה היום".

"הגיע השעה של מנהיגים אחראים מחלקי העם השונים, לעצור את זה. לעצור את הטירוף הזה. אני רואה שיש פה הרבה אנשים עם יסורי מצפון שמנהיגיהם סירבו להיכנס לממשלה ולכן הם עכשיו צועקים", תקף בנט והוסיף, "דעו לכם חברים שגם אם אתם לא בממשלה אנחנו נדאג לציבור שלכם ונייצג גם אותם".

"יש פה רצון לייצר אבל לאומי אבל מה שקורה כן זה בסך הכל החלפת ממשלה בדמוקרטיה. אנחנו נגיע לבחירות בעוד ארבע שנים ואתם תציבו את המתכונת שלכם", אמר בנט.

"אנחנו נשב ביחד ומה שמסכימים נרוץ קדימה, מה שמפריד ויש הרבה מה שמפריד ונניח אותו לעת עתה. לאזרחי ישראל אני אומר זה רגע פוליטי רגיש ואני קורא לכל הצדדים לנקוט באיפוק".

"נעביר את אגף המעונות למשרד החינוך, זו בשורה אדירה. חבריי החרדים, נוריד את גיל הפטור לגיל 21, המשמעות היא אדירה - ולא סתם אתם מתנגדים. אין לי ספק שצעירים חרדים שמחים על הבשורה וישמחו עוד יותר כשזה יקרה. מי שרוצה להישאר ללמוד תורה - ימשיך".

"נקל על העצמאים ובעלי העסקים הקטנים, נגדיל את קצבת האבטחה לקשישים ל70% משכר המינימום. נשבור את המונופול החונק של הכשרות שיורד לחייהם של בעלי העסקים כך שזה יוזיל את מחירי המזון מחד ויחזק את האמון בכשרות".

"נפתח פרק חדש ביחסי מדינת ישראל עם אזרחיה הערבים. חייב לתת את הקרדיט לכך לרה"מ נתניהו שפרץ את הדרך לכך בסדרת מפגשים".

"באנו לעבוד בשביל כולם, ומכאן אני פונה לציבור החרדי, אמנם ראשי המפלגות החרדיות שלא להצטרף לקואליציה וזה זכותם. אבל אנחנו נייצג אתכם. הממשלה החדשה, תכבד את לומדי התורה, התורה שמרה אותנו אלפי שנים בגלות. ובמקביל תדאג להסיר חסמים שמנעו מחרדים להשתלב בחברה. נפתור את מצוקת הדיור בחברה החרדית. יש מקום להקמת שכונות חדשות ואפילו עיר חרדית חדשה בישראל".

בנט הזכיר את אלי כהן, הנער החרדי בן ה-16 שנהרג באסון מירון ואמר: "ועדת חקירה ממלכתית קום תקום".

"ישראל לא תאפשר לאיראן להצטייד בנשק גרעיני, ישראל אינה צד בהסכם והיא תמשיך לפעול בחופש פעולה באופן מלא", הצהיר בנט.

"קיבלנו תזכורת לזה לא מזמן בנוגע לפלסטינים, אנחנו צריכים לזכור ולהזכיר לעולם שאויבנו שוללים את עצמם קיומנו בארץ ישראל ולא מדובר במחלוקת על שטח. אני מקווה שהפסקת האש בדרום תישמר אבל אם חמאס יפעל שוב באלימות נגד אזרחים ישראלים הוא יתקל בקיר ברזל. אלימות וטרור הם לא תופעת טבע או גזירת גורל שאנחנו צריכים להשלים איתם. הפלסטינים צריכים להבין שאלימות תתקל בתגובה נחרצת".

"נפעל להשבתם הביתה של חללי צהל והשבויים בידי חמאס. רואים בהשבתם מטרה מקודשת - שיש לעשותה באחריות".

בנט הודה לנשיא האמריקני ג'ו ביידן ואמר "הממשלה תעשה מאמץ להעמיק ולטפח את היחסים עם ידידינו בשתי המפלגות. אם יהיו מחלוקות ננהל אותם מתוך כבוד הדדי".

"אני מתפלל לקב"ה שיתן בליבי חכמה בינה ודעת להוביל את מדינת ישראל", אמר בנט כשהוא מקריא את התפילה לשלום מדינת ישראל ולאחר מכן את רשימת השרים בממשלה המיועדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר