בחמאס מאיימים

המבחן הראשון של בנט: מצעד הדגלים מחר

מחר, יום שלישי, אמור להתקיים מצעד הדגלים בירושלים. בחמאס מאיימים להלהיט את האזור וגם בפת"ח הכריזו על יום זעם. מה יעשה רוה"מ נפתלי בנט והשר בר לב? (חדשות, ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ראש המשלה החדש, נפתלי בנט, נכנס הבוקר (שני), ללשכת ראש הממשלה וכבר מחר הוא יצטרך להתמודד עם האתגר הראשון שלו כראש ממשלה בעל דעות ימיניות שצריך להחזיק ממשלה עם מפלגת רע"מ ומרצ.

מחר צפוי להתקיים מצעד הדגלים שנדחה מיום ירושלים ובחמאס ובפתח הכריזו על 'יום זעם' בתגובה לקיום המצעד ברובע המוסלמי ובשער שכם.

על פי הדיווח בעיתון "אל-אחבאר" המקורב לחיזבאללה הלבנוני, חמאס העביר את המסר לישראל דרך המתווכים ממצרים ומהאו"ם, שלפיו על ישראל לבטל את מצעד הדגלים המתוכנן מחר, או לשנות את תוואי מסלולו או שארגון הטרור יבעיר שוב את השטח כפי שעשה טרם מבצע 'שומר החומות'.

במקביל למסרים המאיימים של חמאס, מחר הוכרז יום זעם בגדה המערבית, במזרח ירושלים, ברצועת עזה ובקרב ערביי ישראל.

חמאס אף קרא לפלסטינים להגיע אל שערי מסגד אל-אקצא ואל רחובות העיר העתיקה בעיר ביום שלישי, בזמן קיום המצעד, כדי למחות על קיומו וכדי "להגן על המסגד" ולמנוע כניסה למתחם הר הבית, למרות שאין תכנון כזה מצד אנשי המצעד.

כזכור, מצעד הדגלים הקודם, שנערך ב"יום ירושלים", הופסק באמצעו בשל שיגורי רקטות מרצועת עזה והאזעקה שנשמעה בירושלים. לאחר מכן היה המצעד אמור להתקיים ביום חמישי שעבר, אך הוא בוטל לבסוף והועבר ליום שלישי השבוע.

בנט והשר לביטחון פנים החדש שלו, עומר בר לב, יצטרכו להחליט כיצד הם נוהגים בנושא כשבנט יתקשה להכריז על ביטולו של המצעד מחשש שבימין ימהרו לעשות מכך הון פוליטי. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי אמור להיפגש עם השר בר-לב בשעות הקרובות, ולהציג לו את התוכנית לאבטחת המצעד כשבר לב יהיה זה שיחליט באופן סופי אם לקיים את המצעד כמתוכנן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר