כפי שנחשף ב'כיכר'

המשטרה: הילולת ה'אור החיים' הקדוש - תבוטל

בשל היעדר תקציב - פחות משבועיים לפני שהמוני בית ישראל, יציינו את יום פטירתו של אור החיים הקדוש, המשטרה הודיעה, כי החליטה לבטל את ההילולה בהר הזיתים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
קריספל בסיור סמוך לציון - לפני יותר משבועיים (צילום: ללא קרדיט)

לפני כשבועיים פורסם לראשונה ב'כיכר השבת', על כך שמנכ"ל בתי העלמין, צוריאל קריספל התריע כי מחוסר תקציב, ההילולה השנתית של אור החיים בהר הזיתים - תבוטל, היום (שני), הודיעה המשטרה, כי האירוע אכן מבוטל.

פחות משבועיים לפני הילולת האור החיים הקדוש, הודיעה כאמור המשטרה על ביטולה של ההילולה. במכתב שהעבירה המשטרה לאחראים על האירוע, נטען כי האירוע לא עומד בתנאי הבטיחות הנדרשים.

במשטרה טוענים, כי במצב הנוכחי בהר, לא ניתן לאשר עלייה המונית של עשרות האלפים הצפויים לבוא כמידי שנה לפקוד את הציון ביום ההילולא כ' תמוז.

יצוין, כי בשנה שעברה, בשל מגבלות הקורונה, מנעה המשטרה את קיום ההילולה. בשל ההגבלות התקיים מניין מצומצם של מקובלים וצדיקים שהתפללו בציון ביום ההילולא עבור ישועות הכלל והפרט.

כאמור לפני שבועיים, שיגר מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל, מכתב לשר לענייני ירושלים והמורשת רפי פרץ, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, ומנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס, בו הוא דורש מהם להגדיל באופן משמעותי את תקציב ההילולא, על מנת לאפשר לעמוד בתנאי הבטיחות הנדרשים על ידי המשטרה, כתנאי בל יעבור לאישור קיום ההילולא.

ההילולה בשנה שעברה; דחיסות ואלימות מצד המשטרה

למרבה הצער, ההתרעה של קריספל התממשה והמשטרה הודיעה כאמור, כי איננה מאשרת את קיום ההילולא ההמונית בציון הקדוש של האור החיים הקדוש בהר הזיתים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי עד עתה לא התקבל כל מענה מהגורמים הממשלתיים אליהם פנה קריספל במכתבו. התקציב היחיד שאושר לאירוע הוא התקציב המשוריין מטעם עיריית ירושלים בכל שנה עבור קיום ההילולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר