אנחת רווחה במפלגה

המועמד "הבעייתי" פרש מ'ימינה': 'כואב לי'

שי מימון, 10 ברשימת ימינה בבחירות ו-9 לאחר פרישת אלון דוידי, הודיע שהוא פורש מהמפלגה • בכך הוא מאפשר גם לאיילת שקד להתפטר מהכנסת בלי חשש לרוב הקואליציוני הדחוק (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שי מימון (צילום: מתוך הטוויטר של מימון)

ממשלת בנט-לפיד הושבעה ברוב דחוק של 60 תומכים מול 59 מתנגדים, ובכל ימי כהונתה תהיה תלויה בכל חבר כנסת. כדי לאפשר לה להתנהל בקלות החקיקות בכנסת, המפלגות סיכמו על חוק נורווגי מורחב, שיאפשר לשריהן להתפטר.

כל המפלגות החברות בקואליציה תממשנה את זה, אך בימינה עד כה רק השר לשירותי דת, מתן כהנא, התפטר. הסיבה: השרה השנייה, שרת הפנים איילת שקד, לא יכולה הייתה להתפטר. זאת משום שהבא ברשימת ימינה, אחרי שירלי פינטו שתיכנס בשל התפטרות כהנא, הוא שי מימון, שהודיע במהלך המשא ומתן כי הוא מתנגד להפרות הבחירות של יושב ראש מפלגתו, וכי הוא נגד הממשלה.

הבוקר (שלישי) אבן נגולה מעל לב שקד, שעכשיו תוכל להתפטר בקלות, בשעה שמימון הודיע ליושב ראש הכנסת הטרי, מיקי לוי מיש עתיד, כי הוא מתפטר מסיעת ימינה.

בחשבון הטוויטר שלו כתב מימון: "לא אפר את הבטחתנו לציבור שלא להישען על קולות מפלגת תומכי טרור. לא אפנה עורף לחבריי ממשפחות השכול ונפגעי האיבה. הבטחנו כי לא נישען על מפלגה שתומכת בהמשך חלוקת משכורות למחבלים, שמבקרת מחבלים רוצחי יהודים בכלא, שמתנגדת למדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי".

מכתב ההתפטרות

"‏הוויתור על תפקיד חבר כנסת כואב לי מאד ברמה האישית, לאחר שנתיים וחצי בהם פעלתי למען ימינה והצלחתה באופן יומיומי", המשיך מימון, "אך העקרונות, הערכים והאמת מעל הכל".

"התפטרותי אינה מקיימת את הקואליציה, והתנגדותי לא הייתה מפילה אותה, עקב העובדה שאינני חבר כנסת מכהן. על כן, אני מוצא לנכון לעמוד על העקרונות שלי ולהתפטר מהסיעה".

אחריו ברשימה נמצא יום טוב כלפון, שתומך בממשלת בנט-לפיד ויפעל כך גם בקואליציה, כך שקרוב לוודאי שהחוק הנורווגי יופעל שוב בימינה.

כך או כך, חרף דבריו התקיפים והתנגדותו הנחרצת לממשלה, מימון ודאי יודע שהתפטרותו ממפלגת ימינה רק משרתת את ראש הממשלה הנכנס. אילו באמת היה רוצה לחבל בקיום ממשלת בנט-לפיד בה חברה בקואליציה גם רע"מ, הרי שהיה צריך להישאר ברשימה ולכפות על איילת שקד להגיע להצבעות במהלך כל השבוע, ובכך לטרפד את ניהול משרדה כראוי ואת קשרה הקרוב עם בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר