ערבי אחד נעצר

כך נערכים במשטרה למצעד הדגלים בירושלים

במשטרת ירושלים נערכים שעות לפני התחלת מצעד הדגלים, במשטרה יחלו לחסום צירי תנועה מרכזיים בירושלים, החל מהשעה 15:30 • "מבקשים מהתושבים להיות סבלניים" (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ריקוד דגלים בשנים עברו (צילום: דוברות המשטרה)

מארגני צעדת הדגלים, הודיעו כי הצעדה תחל היום (שלישי) בשעה 17:30 בירושלים ותעבור דרך חומות העיר העתיקה, במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים.

בשעה האחרונה פרצו שתי שריפות בעוטף עזה, וישנו חשש, כי מדובר בבלוני תבערה, שנשלחו כאזהרה לקראת מצעד הדגלים בירושלים, במקביל, הועלתה כוננות בכיפת ברזל.

עוד טרם התחיל המצעד, המשטרה עצרה, ערבי תושב הצפון שקרא להגיע היום לירושלים, בכדי להפר את הסדר נגד המצעד, בית משפט האריך היום את מעצרו בשלושה ימים.

עורך דינו של החשוד טען בבית המשפט, כי מרשו הוכה בתחנה - לפני תחילת החקירה, בית משפט הורה להעביר זאת לחקירת מח"ש.

מהמשטרה נמסר: "שוטרי משטרת ישראל, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים ייפרסו לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, הסדרת והכוונת התנועה ושמירה על מרקם החיים ככל שניתן ושמירה על מהלכה התקין של "מצעד הדגלים".

אלו הסדרי התנועה בירושלים, בעקבות הצעדה

• החל מהשעה 15:30 יסגרו הרחובות הבאים בהדרגה: הנביאים, דבורה הנביאה, הלני המלכה, סולטאן סולימאן ושבטי ישראל לשני הכיוונים.

• מהשעה 17:00, יסגרו הרחובות הבאים: חיים בר לב לשני הכיוונים (פרט לתחבורה ציבורית) , כיכר צה"ל, מנהרת צה"ל לשני הכיוונים, דרך חברון ממרים החשמונאית לשני הכיוונים, עליאש לשני הכיוונים (פרט לתחבורה ציבורית).

• הצירים יפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים

• חל איסור על הטסת רחפנים כלי טייס מכל סוג.

• תחבורה ציבורית תתנהל בצירים חלופיים.

• משטרת ירושלים קוראת לציבור להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים בשטח, להשתמש בדרכים חלופיות ובתחבורה הציבורית.

כזכור, מוקדם יותר הבוקר, בריאיון שהעניק הבוקר ל'רדיו ללא הפסקה', הסביר עבאס, כי מצעד הדגלים זה לא רק עניין של החמאס: "בואו לא ניתמם", אמר עבאס, "אין פה עניין של בירת ישראל או בירת פלסטין, יש לנו סכסוך ארוך שנים, ואי אפשר להתעלם ממנו. כל מי שטומן ראשו בחול הוא פשוט מיתמם. אפשר לנהל סכסוך במשך עשרות שנים ואח"כ הוא יתפוצץ בפנים".

ריקוד הדגלים בשנים קודמות. ארכיון (משטרה)

עבאס הסביר, כי "כל מה שקורה בירושלים, במיוחד בעיר העתיקה של ירושלים, משליך על כל האזור שלנו. שמענו איומים, אני מקווה שהמצעד יעבור בלי הסלמה. ירושלים היא עיר מיוחדת, רגישה, כל העולם מסתכל על מה שקורה בה"

עבאס הביע את דעתו על המצעד ואמר: "אנחנו נגד כל פעולה שיש בה פרובוקציה. כל מי שצפה ועוקב אחרי המצעד הזה יודע מה התכלית שלו".

אתמול כזכור, השר לביטחון פנים החדש, עומר בר-לב, אישר את קיום המצעד, לאחר הערכת מצב בהשתתפות המפכ"ל, צה"ל, שב"כ והמל"ל.

לדבריו: "התרשמתי כי המשטרה ערוכה היטב וכי נעשה מאמץ גדול לשמירה על מרקם החיים העדין וביטחון הציבור". בר-לב הדגיש: "מצעד הדגלים יתקיים. ירושלים היא בירתנו הנצחית!".

ארגון הטרור חמאס איים אתמול: "לא נאמר דבר, מלבד שעליכם לקחת בחשבון את הלקח של הסבב האחרון. זה יהיה כמו נפץ, למערכה חדשה להגנה על אל-קודס ואל-אקצא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר