בשולי מצעד הדגלים

עשרות צועדים יהודים קראו "מוות לערבים"

עשרות צעירים תועדו קוראים להרג ערבים, והדברים גונו על ידי שר החוץ: "לא יהדות ולא ישראליות" • השר לשיתוף פעולה אזורי: "צריך להיות המצעד האחרון שעובר במזרח ירושלים" (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מצעד הדגלים, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מצעד הדגלים ברחובות ירושלים, גם הנפיצים, התקיים היום (שלישי) בצורה חלקה, ללא תגרות יוצאות דופן בין יהודים לערבים. המצעד, שמתקיים שנים רבות, נדחה השנה בשל התרעות ההסלמה ביום ירושלים, והיה המבחן הראשון לממשלת בנט-לפיד.

בשולי המצעד, תועדו במצלמת כתב 'הארץ' ניר חסון כמה עשרות דתיים-לאומיים צעירים צועקים "מוות לערבים".

קריאות "מוות לערבים", במצעד (צילום: ניר חסון, הארץ)

את האמירה הזו גינה פומבית שר החוץ וראש הממשלה החליפי הטרי, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שכתב: "‏העובדה שיש גורמים קיצוניים שבשבילם דגל ישראל מייצג שנאה וגזענות היא מתועבת ובלתי נסלחת.

‏ בלתי נתפס איך אפשר להחזיק דגל ישראל ביד ולצעוק 'מוות לערבים' באותו הזמן. זו לא יהדות ולא ישראליות, וזה בטח לא מה שמסמל הדגל שלנו. האנשים האלה הם חרפה לעם ישראל".

השר לשיתוף פעולה אזורי הנכנס, עיסוואי פריג' ממרצ, טען בעקבות התיעוד כי העברת מצעד הדגלים בשער שכם, עובדה עליה התעקשו מארגני המצעד ושאושרה על ידי משטרת ישראל, לא צריכה להישנות: "מי שצועקים 'מוות לערבים' בירושלים המזרחית לא מתעניינים בריבונות, אלא בביריונות. המצעד הזה צריך להיות האחרון שעובר במזרח ירושלים".

במהלך המצעד, כוחות המשטרה עצרו 17 חשודים ברחובות הסמוכים למסלול המצעד בשל הפרת סדר של עשרות מפגינים שחלקם יידו אבנים ותקפו שוטרים. במהלך הפרות הסדר, נפצעו 2 שוטרים שפונו לטיפול רפואי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר